رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اعلام اینکه کشور هیچ گاه معطل اعداد و ارقام مد نظر در حوزه سلامت نیست، اظهار داشت: اگر موضوع درست تبیین شود، نباید مشکلی داشته باشیم.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، با اعلام اینکه کشور هیچ گاه معطل اعداد و ارقام مد نظر در حوزه سلامت نیست، اظهار داشت: اگر موضوع درست تبیین شود، نباید مشکلی داشته باشیم.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید شهاب الدین صدر امروز در همایش عدالت در سلامت با نگاهی به بودجه 87، گفت: در مجلس چهارم، نفت را بشکه ای 8 دلار می بستیم اما امروز نرخ جهانی آن بیش از 10 برابر گذشته است و این موضوع نشان می دهد که کشور به لحاظ تامین منابع ارزی و ریالی هیچ محدودیتی ندارد.

وی با عنوان این مطلب که اعداد و ارقام مورد کارشناسی در حوزه سلامت به آن میزان نیست که نتوان آن را تامین کرد، افزود: اگر مسئله خوب تبیین شود و به دور از فضاسازی، همه افراد درگیر حوزه سلامت در جلسات تصمیم گیری حضور داشته باشند، هیچ مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

صدر با اشاره به اهداف برنامه چهارم توسعه و همچنین چشم انداز 20 ساله کشور، گفت: در برنامه پنج ساله چهارم تکلیف مشخص است و اگر امروز اخباری از هزینه های کمرشکن در بخش درمان می شنویم، زنگ خطری برای مجموعه های تصمیم گیری نظام تلقی می شود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران تاکید کرد: بار هزینه هایی که در حوزه سلامت به مردم تحمیل می شود، غیر قابل تحمل است و این مسئله به خاطر عدم تعادل در افزایش اعتبارات و تناسب آن با خدمات و تجهیزات پزشکی است که به مردم ارائه می شود.

وی با اشاره به آغاز بررسی بودجه سال آینده کشور در دولت، افزود: الآن موقع یک اقدام انقلابی برای یک تصمیم جدی در پرداختن به موضوع سلامت مردم است.

صدر با انتقاد از غیر واقعی بودن تعرفه های پزشکی در بخش دولتی، گفت: اگر می خواهیم شاهد چالش جدی میان پزشک و بیمار نباشیم، تعرفه ها در بخش دولتی می بایست 3 تا 5 برابر نرخ امروز باشد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران با تاکید بر اینکه می بایست قیمت تمام شده در تعیین تعرفه های بخش دولتی را مدنظر قرار داد، افزود: در این صورت، تفاوت تعرفه های بخش دولتی و خصوصی زیاد نخواهد بود چون قیمت تمام شده خدمات ، مبنای محاسبات است.

وی در عین حال اظهار داشت: متاسفانه این کار در حال حاضر صورت نمی گیرد و در نتیجه تعرفه ها واقعی نیست.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha