سلامت نیوز : دبیر انجمن جراحان ارتوپدی گفت: تحت فشار بودن عصب در ناحیه مچ دست می‌تواند به ایجاد درد در ناحیه مچ منجر شود که در زنان میانسال شایع‌تر است و با خواب رفتگی انگشتان و بی‌حسی پوست همراه است.

غلامعلی عکاشه در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: درد در ناحیه مچ دست می‌تواند به واسطه ضربه یا عدم ضربه بوجود آید که بسته به علت، درمان آن نیز متفاوت است.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی گفت: اگر فرد زمین بخورد، تصادف کند یا در ناحیه مچ دچار پیچ خوردگی شود یا اینکه فشار در ناحیه مچ دست زیاد وارد شود، درد حاصل می‌شود چرا که یکی از المان‌های مچ دست اعم از استخوان، تاندون یا عصب دچار مشکل شده است.

عضو هیئت مدیره جامعه جراحان ادامه داد: در این صورت درد، فریادی از واقعه اتفاق افتاده است که باید برای بررسی بیشتر به پزشک متخصص مراجعه کرد و رادیوگرافی انجام داد.

عکاشه افزود: اولین اقدام در مواجهه با درد در ناحیه مچ دست بی‌حرکت نگهداشتن موضع با آتل، گچ یا بانداژ است.

متخصص جراح استخوان به مچ دردهای بدون حادثه اشاره داشت و افزود: تحت فشار بودن عصب در ناحیه مچ دست می‌تواند به ایجاد درد در ناحیه مچ منجر شود که در زنان بالای سنین متوسط  شایع است که همراه با خواب رفتگی انگشتان و بی‌حسی پوست است.

وی ضایعات مادرزادی را که باعث فشار بر روی استخوان می‌شود را نیز از علل بوجود آورنده درد در ناحیه مچ دست عنوان کرد و تصریح کرد: این ضایعات در دهه سوم و چهارم زندگی خود را نشان می‌دهند که درد پیش رونده‌ای است که باعث محدودیت حرکتی می‌شود و با رادیوگرافی می‌توان آن را تشخیص داد.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی ادامه داد: در اثر مرور زمان و بالا رفتن سن نیز، درد در ناحیه مچ دست ایجاد می‌شود چرا که بالا رفتن سن و انجام کارهای سنگین و بروز آرتروز در مفاصل متعدد مچ دست می‌‌تواند باعث گرفتاری مچ و ایجاد درد در آن ناحیه شود.

دبیر انجمن جراحان ارتوپدی، بی‌حرکتی و استفاده از داروهای ضد التهاب را از جمله کارهایی دانست که در مواجهه با درد در ناحیه مچ دست می‌توان انجام داد.

متخصص جراح استخوان ادامه داد: اگر درد ممتد، مداوم و پیش رونده باشد و بعد از یک تا دو هفته به درمان معمولی جواب ندهد باید به پزشک متخصص مراجعه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha