یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 85966
سلامت نیوز : متخصص گوش، حلق و بینی گفت: یکی از مهمترین علل ایجاد خرخر به خصوص در سنین بالا افزایش وزن و چاقی است که مهمترین فاکتور کمک کننده در کاهش خرخر در این افراد، کاهش وزن است.

مهتاب ربانی اناری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: خرخر در واقع نوعی صدای تولید شده در اثر ارتعاش بافت‌های راه‌های تنفسی به خصوص در ناحیه حلق است.

متخصص گوش، حلق و بینی گفت: عوامل انسدادی همچون بزرگی لوزه در کودکان نیز می‌تواند به پیدایش خرخر منجر شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: یکی از مهمترین علل ایجاد خرخر به خصوص در سنین بالا افزایش وزن و چاقی است چرا که منجر به افزایش ضخامت و حجم بافت‌های ناحیه کام و حلق می‌شود که در طی تنفس و ایجاد فشار منفی در راه‌های هوایی این بافت‌ها دچار روی هم افتادگی می‌شوند و انسداد ایجاد شده به تنفس صدادار یا همان خرخر منجر می‌شود که در موارد شدید حتی توقف تنفس در طی خواب را برای فرد به دنبال خواهد داشت.

ربانی اناری ادامه داد: یکی دیگر از بیماری‌های مهمی که به خرخر منجر می‌شود کم‌کاری غده تیروئید است.

متخصص گوش، حلق و بینی افزود: به طور کلی در سنین کودکی، بزرگی لوزه مهمترین عاملی است که باید در هنگام مواجهه با خرخر بررسی شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: در بعضی از افراد گاهاً بزرگی قاعده زبان یا بلند بودن زبان کوچک می‌تواند در هنگام خوابیدن به صورت طاق باز به خرخر بینجامد.

ربانی اناری ادامه داد: مهمترین فاکتور کمک کننده در کاهش خرخر خصوصاً در افراد چاق، کاهش وزن است که حتی از انواع و اقسام روش‌های جراحی نیز موفقیت‌های بیشتری خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha