سلامت نیوز : معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر از اعزام کاروان‌های نیکوکاری جوانان هلال احمر به ۴۰۰ نقطه محروم کشور به مناسبت ایام محرم و صفر خبر داد.

سید‌محمد حسین جوادی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: کاروان‌های نیکوکاری جوان با رویکرد اجتماع محور از ابتدای ماه محرم تا بیستم ماه صفر مصادف با اربعین حسینی به مناطق محروم و روستاهای آسیب پذیر کشور اعزام می شوند.

جوادی با اشاره به اینکه برنامه‌های کاروان‌های نیکوکاری در سه قالب امدادی، بشردوستانه و برنامه‌های راهبردی اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: برگزاری دوره آشنایی با مهارتهای امداد و کمک های اولیه مقدماتی، برگزاری مانور آمادگی امدادی ویژه خواهران، همراهی دسته‌های عزاداری در قالب تیم‌های امدادرسانی و استقرار چادرهای امداد و کمک های اولیه در سطح میادین و مسیرهای اصلی دسته‌های عزاداری از جمله خدمات امدادی جوانان هلال احمر در قالب کاروان‌های نیکوکاری خواهد بود.

معاون سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: اهدای خون توسط اعضای داوطلب کاروان‌های نیکوکاری، پاکسازی و بهداشت محیط مناطق اعزامی و برگزاری دوره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بهداشت فردی و عمومی با مشارکت معتمدمین هر منطقه از جمله برنامه‌های بشردوستانه این کاروان‌ها است.

جوادی به این نکته اشاره کرد که به ازای هر شعبه، پنج منطقه آسیب پذیرتر را شناسایی می‌کنیم تا در اعزام‌های بعدی برنامه ریزی بهتری در این نقاط انجام شود. همچنین از تجربه و مهارت و تخصص اعضای واجد شرایط در کاروان‌های هلال احمر برای ایمن سازی نقاط آسیب پذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha