سلامت نیوز : رئیس انجمن روانپزشکان ایران با تاکید بر آموزش توانایی و مهارت‌های زندگی به زوجین گفت: زن و شوهر باید آداب گوش دادن را یاد بگیرند و بدانند افراد به یک شکل فکر نمی‌کنند، همچنین ابراز عقیده نباید با جنگ و دعوا همراه باشد.

عبدالحسین میرسپاسی در گفت‌وگو با فارس، در مورد اختلافات میان همسران گفت: آن چیزی که به آن تاکید می‌شود افزایش آگاهی و آموزش در جامعه است. امکانات زیادی وجود دارد که می‌توان با کمک آن آگاهی را در جامعه افزایش داد.

وی ادامه داد: آموزش توانایی و مهارت‌های زندگی به زوج‌ها بسیار مهم است و این افراد باید آموزش ببینند که چه مسائلی در زندگی زناشویی اهمیت دارد.

میرسپاسی گفت: زن و شوهر باید آداب گوش دادن را یاد بگیرند و بدانند که افراد به یک شکل فکر نمی‌کنند و این تفاوت‌ها را باید درک کنند.

رئیس انجمن روانپزشکان ایران افزود: زن و شوهر در زندگی باید اختلاف نظر یکدیگر را بپذیرند و با اختلافات منطقی برخورد کنند. اختلاف نظر به معنای این است که حتما در هر شرایطی عقیده طرف مقابل را قبول کنیم بلکه می‌توانیم با گوش دادن مناسب از عقیده خود هم دفاع کنیم.

وی افزود: ابراز عقیده نباید با جنگ و دعوا همراه باشد و اگر این اصول ابتدایی را زوجین بدانند بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

رئیس انجمن روانپزشکان ایران در مورد اینکه پس از طلاق زمان مناسب برای ازدواج مجدد چه موقعی است گفت: هر فردی باید به طور جداگانه مورد بررسی قرار گیرد چرا که علت جدایی متفاوت است و زمان ازدواج مجدد نیز برای افراد متفاوت خواهد بود.

میرسپاسی گفت: افرادی که به دلایل کافی از همسر خود جدا می‌شوند و شواهد موجود، دلالت بر جدایی آنها می‌دهد. این افراد می‌توانند پس از گذشت چند ماه زندگی خود را از سر بگیرند.

وی تصریح کرد: بنابر این به هیچ وجه در چنین مواردی نباید نسخه واحدی را برای مردم تجویز کرد چرا که بسیار خطرناک است و افراد باید فرد به فرد مورد ارزیابی قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه برای ازدواج مجدد افراد به مشاوران مراجعه نکنند افزود: این افراد باید به روانپزشک مراجعه کنند چرا که مشاوران توانایی لازم را ندارند و بیماری‌های روانشناسی را نمی‌شناسند بنابر این افرادی که از همسران خود جدا شده‌اند با مراجعه به روانپزشک می‌توانند نسبت به ازدواج مجدد اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha