سلامت نیوز : معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر می‌گوید: برای ارائه خدمات درمانی مناسب به زائران امام حسین(ع) در دهه اول محرم ۶۰ پزشک و پیراپزشک به همراه یک تن دارو به کربلا اعزام می‌شوند.

علی حیدری در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در حوزه روابط بین‌الملل و خارج از کشور و ساخت بیمارستان در خارج از کشور مسائل پیچیده‌ای وجود دارد و پاشنه آشیل کار امدادی در حوزه خارج از کشور محسوب می‌شود.

وی افزود: در همه جای دنیا به ویژه عراق اگر چه بیمارستان‌های زیادی ساخته می‌شود ولی ممکن است همه آنها استاندارد روز را نداشته باشند و اکنون برای ساخت بیمارستان در عراق در مرحله تهیه نقشه و استانداردهای بیمارستانی هستیم.

حیدری با اشاره به امضای تفاهمنامه مشترکی بین جمعیت هلال احمر عراق و ایران از ساخت یک بیمارستان فوق تخصصی چشم در شهر کربلا و یک بیمارستان فوق تخصص بیماری‌های کلیه در شهر نجف ساخته خبر داد.

معاون عتبات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: اکنون سه درمانگاه در کربلا و دو درمانگاه در شهر نجف و یک درمانگاه در کاظمین داریم که اکثر این درمانگاه‌ها در هتل‌ها مستقر شده‌اند ولی باید به مرور محل درمانی ایجاد کنیم.

وی از خرید یک قطعه زمین در کربلا خبر داد و اظهار داشت: در این زمین درمانگاهی ساخته خواهد شد تا بتوانیم خدمات درمانی را با نام جمعیت هلال احمر ایران ارائه کنیم. ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز رقم مناسبی را برای ساخت این درمانگاه اختصاص داده است.

حیدری همچنین از خرید یک هتل در شهر نجف خبر داد و گفت: بنا داریم تا این هتل را تغییر کاربری بدهیم و به عنوان درمانگاه هلال احمر در عراق استفاده کنیم.

وی در مورد ارائه خدمات مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر در ایام تاسوعا و عاشورا در شهر کربلا نیز گفت: مناسبت‌های کلیدی مانند نیمه شعبان، تاسوعا و عاشورا و اربعین جمعیت در شهر کربلا افزایش می‌یابد و قاعدتاً خدمات درمانی بیشتری را باید ارائه کنیم.

حیدری تصریح کرد: در تاسوعا و عاشورای سال گذشته در شهر کربلا به دلیل مراسم خاص بیش از 2 هزار مورد بخیه و جراحی انجام دادیم.

وی در مورد کادر درمانی مقیم در شهر کربلا برای ارائه خدمات به زائران گفت: یک تیم 60 نفر در دو گروه شامل جراح عمومی، داخلی، قلب، متخصص بیهوشی، متخصص عفونی، ارتوپدی، پزشکان عمومی زن و مرد، پرستار زن و مرد، امدادگران زن و مرد از ششم تا 13 محرم در چادرهای امدادی هلال‌احمر مستقر خواهند بود.

به گفته حیدری، با هماهنگی عتبه امام حسین (ع) و جمعیت هلال‌احمر عراق 4 چادر در بین‌الحرمین، خیابان جمهوری، خیمه‌گاه و ضلع شمالی حرم حضرت ابوالفضل (ع) مستقر و خدمات پزشکی را در مدت 7 روز به زایران ارایه می‌کنیم.

معاون عتبات عالیات مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر افزود: یک تن دارو و ملزومات مورد نیاز پزشکی به کربلا اعزام شده است و طبق روال گذشته خدمات سلامت توسط این گروه به تمام زایران امام حسین (ع) از کشورهای بحرین، لبنان،پاکستان و در مجموع شیعیانی که برای حضور در مراسم عزادارای سیدالشهدا به کربلای معلی آمده‌اند، ارایه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha