سلامت نیوز : «شیرین» دختری که قربانی اسید‌پاشی شده و یک چشمش را از دست داده‌، درمان خود را آغاز کرده ‌است. این دختر 19ساله در اولین روز سال 91 از سوی پسری که مدتی با او دوست بود با اسید سوزانده‌ و یک چشمش نابینا شد همچنین بینی، لاله‌گوش و بخش عمده‌ای از صورت این دختر به‌شدت آسیب دید. پرونده اسید‌پاشی به این دختر ماه پیش در شعبه 71 دادگاه کیفری‌ استان تهران مورد رسیدگی قرار گرفت و قاضی عزیزمحمدی و مستشارانش متهم را که جمشید نام ‌دارد محاکمه کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شرق ؛ در جلسه دادگاه بعد از اینکه شیرین درخواست قصاص خود را مطرح کرد، جمشید در جایگاه حاضر شد و گفت به‌دلیل علاقه شدیدی که به شیرین داشته ‌است این کار را کرد. او گفت: من در آن مدت قرص می‌خوردم و اصلا حال خوبی نداشتم. وقتی شیرین تصمیم گرفت از من جدا شود حرف‌هایی زد که ناراحت شدم و اسید را به صورت او پاشیدم. من اول اسید را روی دست خودم امتحان کردم و چون سوختگی شدیدی نداشت آن را روی صورت شیرین پاشیدم.  هیات قضات جمشید را در این اسیدپاشی مجرم شناختند و به قصاص یک چشم و لاله‌گوش و همچنین پرداخت دیه برای سایر قسمت‌های بدن شیرین که سوخته ‌بود محکوم کردند. این در حالی بود که شیرین در این مدت نتوانسته هزینه‌های درمانی‌اش را تامین کند و معالجه‌اش به تعویق افتاده ‌بود. شیرین با نوشتن نامه‌ای خطاب به وزیر بهداشت و اعضای شورای شهر تهران از آنها درخواست کمک کرد.

در این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار روزنامه «شرق» قرار گرفت، شیرین به وضعیتی که گرفتار آن شده ‌است اشاره کرده و نوشته ‌بود: پزشکان برای درمان چشمش از او ده‌هامیلیون‌تومان پول خواسته‌اند اما پدرش که جانباز و آزاده ‌است تنها دارایی‌اش را که خانه‌اش بود فروخته و هزینه درمان او کرده است و حالا پولی ندارد تا به وی کمک کند. پس از انتشار این نامه احمد دنیامالی، عضو شورای شهر تهران آمادگی خود را برای کمک به شیرین اعلام کرد و گفت: هر کمکی که از دستش بربیاید انجام خواهد داد.  شیرین روز گذشته به خبرنگار ما گفت: دو هفته پیش در شورای شهر جلسه‌ای با آقای دنیامالی داشتیم، حسن آقاخانی و سارا نجیمی دو وکیل من هم بودند. آنها وضعیت من را توضیح دادند و قرار شد او تا جایی که می‌تواند به من کمک کند.

دنیامالی با چند پزشک از جمله دکتر جمشیدی که در کلینیک نور طبابت می‌کند تماس گرفت و اولین معاینه من توسط این پزشک انجام شد. دکتر جمشیدی گفته خوشبختانه راه‌های مختلفی برای درمان وجود دارد و قرار شد کمیسیون پزشکی تشکیل شود تا وضعیت من به‌صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد و پس از آن درمان چشمم آغاز شود. فعلا برای انجام آزمایش تحت نظر پزشک هستم.  شیرین ادامه داد: قرار شد بعد از درمان برای سال‌های عقب‌مانده از تحصیلم هم به من کمک شود تا بتوانم درسم را ادامه بدهم.  سارا نجیمی یکی از وکلای شیرین نیز در این‌باره گفت: طی جلساتی که با دنیامالی داشتیم مددکاری را بر اساس خواسته او معرفی کردیم تا کارهای مربوط به درمان جسمی و روانی شیرین را پیگیری کند که این کار انجام شد و در حال حاضر روند درمان شیرین از چشم او آغاز شده‌ و قرار است ضمن درمان چشم، چند پزشک دیگر نیز کار ترمیم بینی‌، گوش و نواحی سوخته بدن او را آغاز کنند. البته هزینه درمان بسیار بالاست.  وی گفت: ما از طریق روزنامه «شرق» مردم را در جریان کمک‌هایی که به شیرین می‌شود و روند درمانی او قرار خواهیم داد. در حال حاضر جمشید در زندان به سر می‌برد و پرونده وی برای بررسی مجدد به دیوانعالی کشور ارجاع خواهد شد تا مشخص شود حکم قصاص عضو قطعی و لازم‌الاجرا می‌شود یا خیر؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha