دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 85997
سلامت نیوز :  بدن ما با میکروب ها مقابله می کند و فعالیت سیستم ایمنی بدن زخم ها را درمان می کند. بدن ما یاد می گیرد که وقتی آمپول می زنیم درد آن را تحمل کنیم، یا چگونه سکسکه را متوقف کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ در این مطلب به نقل از نیوزویک نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا بتوانید در مقابل مشکلات جسمی واکنش بهتری نشان دهید.

سکسکه را متوقف کنید

نفس عمیق بکشید، نفس خود را به مدت ۱۰ ثانیه حبس کنید، سپس بدون انجام عمل بازدم هوای بیشتری وارد ریه کنید و برای ۵ ثانیه بیشتر نگه دارید و بعد از آن هوا را بیرون دهید.سپس به طور طبیعی نفس بکشید. این روش دیافراگم را از کار می اندازد و مانع از اسپاسم آن می شود. این روش درمتوقف کردن سکسکه بسیار موثر است.

جلوی درد آمپول را بگیرید

قبل از آمپول، در قسمتی که قرار است آمپول زده شود با شست یک حرکت دایره ای ایجاد کنید و سپس هنگامی که آمپول در حال تزریق است در نزدیک محل تزریق با انگشت اشاره فشار وارد کنید. با تحریک کردن گیرنده های فشار، می توان گیرنده های درد را کمی غیرفعال کرد.

از غش کردن پیشگیری کنید

پاهای خود را روی هم قرار دهید، ران ها را فشار دهید و عضلات شکم را منقبض کنید. فرد با افت فشار خون غش می کند اما با منقبض کردن عضلات خون کمتری در آن قسمت قرار می گیرد و خون به قلب و مغز باز می گردد. منقبض کردن عضلات، احتمال غش کردن را تا ۳۰ درصد کاهش می دهد.

سوزش سردل

خوابیدن به پهلو باعث حفظ حالت طبیعی مری می شود و از بازگشت اسید معده به مری جلوگیری می کند.

سردی سر

معمولا هنگام مصرف خوراکی های سرد احساس می کنید سرتان سرد شده است. برای رفع این سردی نوک زبان را به سمت عقب برگردانید و قسمت پایین زبان را به سقف دهان بچسبانید. حرارت ایجاد شده عصب های کام را گرم می کند و روند خون رسانی به مغز را افزایش می دهد. همچنین می توانید دست های خود را دور دهان بگیرید و نفس عمیق بکشید. با این کار، هوای گرم در دهان باقی می ماند و سر را گرم می کند.

گریه کردن

اگر در زمان نامناسب گریه تان گرفت، کافی است گلوی خود را صاف کنید. این امر در مکانیزم مجرای بینی و حنجره تداخل ایجاد می کند.پس از صاف کردن گلو، آب دهان خود را قورت دهید. این امر باعث بالا رفتن زبان به سمت سقف دهان و مسدود شدن کام نرم می شود و در نتیجه می توانید جلوی گریه کردن خود را بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha