دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: 86020

سلامت نیوز : یک جراح و متخصص زنان گفت: دیابت بارداری با ورزش، رژیم غذایی صحیح، کم کردن وزن و استفاده از داروهای خوراکی پایین آورنده قند خون کنترل می‌شود.

دکتر الهام السادات هاشمیان نایینی در گفت وگو با ایسنا ، گفت: زنان مبتلا به دیابت نوع دوم در مجموع در دوران بارداری نسبت به زنان مبتلا به دیابت نوع اول شرایط بهتری دارند.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده گفت: زنان باردار مبتلا به دیابت نوع دوم با دوران کوتاه‌تر افزایش شدید قند خون، بیشتر از 200 میلی گرم در دسی لیتر، مواجه هستند در حالی که این افزایش ناگهانی قند خون در زنان مبتلا به دیابت نوع اول طولانی‌تر است.

این جراح و متخصص زنان یادآور شد: زنان مبتلا به دیابت نوع اول در دوران بارداری بیشتر از زنان مبتلا به دیابت نوع دوم، کاهش ناگهانی قند خون را تجربه می‌کنند.

دکتر السادات هاشمیان نایینی اظهار داشت: این نتایج نشان می‌دهد کنترل قند خون در دوران بارداری به خصوص در زنان مبتلا به دیابت نوع اول با مشکلات بسیاری روبرو است.

وی با بیان اینکه دیابت نوع اول بیماری بیشتر در قشر جوان بروز می‌کند، گفت: مبتلایان به نوع اول دیابت باید برای کنترل بیماری خود در کنار رژیم غذایی و ورزش، بر اساس صلاحدید پزشک معالج، روزانه یک یا چند نوبت انسولین تزریق کنند.

دکتر هاشمیان نایینی خاطرنشان کرد: دیابت بارداری نیز که با ورزش، رژیم غذایی صحیح، کم کردن وزن و گاها استفاده از داروهای خوراکی پایین آورنده قند خون کنترل می‌شود، در مواردی نیز نیاز به دریافت انسولین وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha