سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: واقعی شدن تعرفه‌ها اصلی‌ترین راه برای رهایی از مشکلات حوزه سلامت است.

شهلا میرگلوبیات در گفت‌وگو با (ایسنا) با اشاره به مشکلات مالی در حوزه سلامت، افزایش هزینه‌ها در حوزه سلامت را نتیجه واقعی نشدن تعرفه‌ها دانست و افزود: در صورتی که سهم پرداخت از جیب مردم به 30درصد محقق شود بخش عمده‌ای از مشکلات در این حوزه برطرف خواهد شد.

وی بیان کرد: هم اکنون سهم پرداخت از جیب مردم 70 درصد است درحالی که باید این میزان به 30درصد کاهش یابد که یقینا تحقق آن در سایه واقعی شدن تعرفه‌ها امکان‌پذیر بوده و منجر به کاهش هزینه‌ها در حوزه سلامت می شود.

نماینده مردم ساوه و زرندیه واقعی شدن تعرفه‌ها را اصلی‌ترین راه برای رهایی از معضلات حوزه سلامت دانست و ابراز امیدواری کرد: پرداخت بیمه‌ها به وزارت بهداشت می‌تواند به واقعی‌شدن تعرفه‌ها کمک کند به طوری که می تواند در تامین بودجه وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تاثیر گذار باشد.

وی عدم اتخاذ تدابیر لازم برای برطرف کردن مشکلات حوزه سلامت و نیز کاهش منابع مالی را مسبب ایجاد بحران در بیمارستان ها دانست و ادامه داد: هم اکنون حجم بدهی بیمارستان ها به شرکت های دارویی موجب بروز چالش جدی فرا روی این مراکز شده است.

وی تقویت بیمه‌ها را مهمترین راهکار به منظور برطرف کردن این چالش بیان کرد و افزود: علاوه بر پرداخت بدهی بیمه ها به بیمارستان ها که بخش اعظمی از آن پرداخت شده است اگر بیمه ها هزینه پرداخت بیماران را واقعی کنند قطعا از خدمات درمانی مطلوب‌تری برخوردار خواهند شد.

این نماینده مجلس با درخواست از هیات دولت به منظور تزریق اعتبارات لازم به بخش بهداشت و درمان با اولویت بخشی به حوزه سلامت بر ضرورت حذف دهک‌های برخوردار از دریافت یارانه و مدیریت آن توسط وزارت بهداشت تاکید کرد.

میرگلوبیات خاطر نشان کرد: از آنجا که حوزه بهداشت و درمان متولی تامین سلامت مردم است لذا مدیریت هزینه‌ها نقش مهمی در هدایت منابع مالی سیستم بهداشت و درمان داشته و می تواند گام های مثبتی را در ارتقای سطح سلامت مردم بردارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha