مبحث زیرمیزی پزشکان مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده است. دکترها پولی را که می‌گیرند مالیاتی برای آن نمی‌پردازند وقتی فرد به بیمارستان می‌رود به بیمار عنوان می‌شود که مثلاً 4 میلیون تومان نقدی و یا به حساب پزشک مربوطه واریز شود و هیچ مالیاتی نیز شامل آنها نمی‌شود.

وقتی پزشکان بیماران را به یکدیگر حواله می‌کنند
سلامت نیوز : یک نماینده مجلس با انتقاد از زیرمیزی پزشکانی که مالیات نمیدهند و بیماران را به یکدیگر حواله می‌کنند،گفت:وزیربهداشت با اختاپوس واردات داروهای تقلبی مقابله کند،پزشکان پرستاران را اجیر می‌کنند تا بیماران به بیمارستانهای خصوصی مراجعه کنند.

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با تسنیم، در زمینه چگونگی شرایط و وضعیت دارو و درمان کشور اظهار داشت: در مقوله تهیه دارو برای بیماران خاص در یک ماه گذشته وضعیت بسیار اسفبار بوده و جدا از اینکه قیمت‌های آن چند برابر شد، قاچاقچیان نیز داروهای تاریخ گذشته و تقلبی را عرضه کرده اند، حال بیماران وخیم است و امیدواریم آقای هاشمی وزیر بهداشت هر چه سریعتر این مسئله را جمع و جور کند.

وی افزود: دومین مسئله مبحث زیرمیزی پزشکان است که مشکلات عدیده‌ای ایجاد کرده است. این دکترها پولی را که می‌گیرند مالیاتی برای آن نمی‌پردازند وقتی فرد به بیمارستان می‌رود به بیمار عنوان می‌شود که مثلاً 4 میلیون تومان نقدی و یا به حساب پزشک مربوطه واریز شود و هیچ مالیاتی نیز شامل آنها نمی‌شود. بنده امیدوارم سازمان مالیاتی کشور از این زیرمیزی‌ها مالیات بگیرد و این مباحث را شفاف کند. مردم نیز نباید بترسند و رشوه بدهند زیرا زیرمیزی یک نوع رشوه به حساب می‌آید و باید در مواقع مواجه با زیرمیزی به دانشگاه‌های علوم پزشکی مراجعه کنند و آن را گزارش دهند.

پزشکانی پرستاران را اجیر می‌کنند که به بیماران القاء کنند در بیمارستانهای دولتی رسیدگی خوبی صورت نمی‌پذیرد

قاضی‌پور ادامه داد: خوشبختانه در بیمارستان‌‌ دولتی متخصصان بسیار خوب و با شخصیتی مانند دکتر مرندی و پزشکیان فعالیت می‌کنند که با تعرفه نیز کار می‌کنند. در ارومیه ما پزشکان بسیار مجربی داریم که همه آنها با تعرفه‌های قانونی کار می‌کنند. ولی تعداد کمی از پزشکان نیز وجود دارند که پرستاران را در بیمارستانها اجیر می‌کنند که به بیماران القاء کنند در بیمارستانهای دولتی به بیماران رسیدگی خوبی نمی‌شود و آنها را مجبور کنند که به بیمارستانهای خصوصی بروند.

برخی از پزشکان به همدیگر بیمار حواله می‌کنند

این نماینده مجلس با انتقاد از این مسئله که برخی از پزشکان به همدیگر بیمار حواله می‌کنند، خاطرنشان کرد: این کار پزشکان مصداق در شیشه کردن خون مردم است. آقای هاشمی وزیر بهداشت هر چند آدم خوش‌ظاهر و خوش‌صحبت است و می‌خواهد با تمام گروه‌ها کار کند ولی وزیر بهداشت باید فردی نترس باشد که با اختاپوس‌ وارد کنندگان داروهای تقلبی و توزیع آن برخورد کند و نظارت مناسبی بر بیمارستان‌های وابسته به سازمانها و ادارات و نیروهای مسلح داشته باشد.

قاضی‌پور ادامه داد: صدا و سیما نیز گزارش‌های گیج کننده‌ای تهیه می‌کند چندی پیش گزارشی تهیه شده بود مبنی بر اینکه چون تعرفه‌ها پایین است زیرمیزی افزایش یافته است. این واقعاً چه معنی دارد. مگر حقوق‌ها چقدر بالا رفته است. مثلاً این وزیر نیرو یک شبه انشعاب را 4 برابر کرد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که پس چرا از وزراء مربوطه برای این مشکلات سئوال نمی‌پرسید، گفت: ما نمایندگان مجلس سئوال‌های خود را پرسیدیم و تذکر هم دادیم و متن آن نیز در مجلس قرائت شده است به هر حال نماینده مجلس مجوز تذکر، سئوال، استیضاح و اختیار اعلام عدم کفایت دارند ولی به ما اختیار شلاق، دستبند و زندان ندادند، ما قسم خورده‌ایم از مردم‌مان دفاع کنیم. نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه خون شهدا است. این همه رهبر انقلاب درباره امر به معروف، صرفه‌جویی و تولید ملی صحبت کرده است انتظار می‌رود دولتمردان به صحبت‌های رهبر انقلاب گوش فرا دهند و از تولیدات داخلی استفاده کنند.

قاضی‌پور بیان داشت: یک روزی عنوان می‌کردند 96 درصد داروی کشور در داخل تولید می‌شود، این تولیدات کجاست؟ آمار باید واقعی باشد. مثلاً در زمینه هدفمند کردن یارانه سرشماری ما 75 میلیون را نشان می‌دهد و 5 میلیون هم ثبت‌نام نکردند. مثلاً بنده و خانواده‌ام ثبت نام نکردیم. چون در مجلس برای هدفمند کردن یارانه‌ها مخالف صحبت کردم. حال چطور امکان دارد در زمینه هدفمندکردن یارانه‌ها حدود 77 میلیون نفر پول می‌گیرند و این 7 میلیون نفر اضافی از کجا آمده‌اند؟ باید کسانی که درآمد بالا دارند یارانه‌هایشان حذف شود و به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی این یارانه‌ها تعلق گیرد، ما اکنون 800 هزار نفر در نوبت بهزیستی و کمیته امداد داریم که منتظر هستند تحت پوشش قرار گیرند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha