سلامت نیوز : یک متخصص بیهوشی و مراقبت‌های ویژه با بیان اینکه پاراساژیتال از جمله شیوه‌های تسکین درد در بیماران به شمار می رود، تصریح کرد: اثربخشی این روش از سایر شیوه‌ها بیشتر است.

دکتر امید علی یادگاری در گفت وگو با ایسنا ، اظهار کرد: روز به روز روش‌های جدید برای تسکین درد و تحت تاثیر قرار دادن بلوک های عصبی در بیماران مختلف می گیرد. تزریق‌های اپیدورال از جمله این شیوه‌هاست در واقع تزریق داروها در فضای خارج از نخاع انجام می شود تا التهابات را کاهش داده و اسپاسم های عضلانی رفع شود. به طوری که در نهایت درد بیمار بهبود می‌یابد.

وی به روش کلاسیک کاهش درد اشاره کرد و افزود: در این شیوه از قسمت وسط کمر وارد فضای بین مهره ها می شویم و تزریق داروهای ضد التهابی و مسکن را انجام می دهیم.

این متخصص بیهوشی و مراقبت های ویژه با بیان اینکه پاراساژیتال از جمله شیوه های تسکین درد در بیماران به شمار می رود، تصریح کرد: اثربخشی این روش از سایر شیوه‌ها بیشتر است به طوری که از کنار مهره‌های کمر رد شده و داخل فضای اپیدورال می شویم و داروهای ضد درد و التهاب را به بیمار تزریق می کنیم.

دکتر یادگاری گفت: این روش برای افرادی که درد کمر مزمن دارند اما دیسک کمرشان آنقدر شدید نیست که نیازمند عمل جراحی باشند، کاربرد دارد. همچنین پاراساژیتال برای تسکین بیمارانی که پس از انجام عمل دیسک کمر هنوز احساس درد دارند، مورد استفاده قرار می گیرد.

در پایان دکتر یادگاری با اشاره به اینکه 70 درصد مراجعات مردم به مطب ها پس از سرماخوردگی به مشکل کمر درد مربوط می‌شود، یادآور شد: این عارضه در زنان شایع‌تر است و از آنجا که به دلیل فشار بالای کاری بروز می‌یابد، معمولا افراد دارای سن 20 تا 50 سال به این مشکل دچار می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha