سلامت نیوز : رییس مرکز طبی کودکان درآمد کم و ناچیز پرستاران را از علل مهم عدم جذب پرستاران در بیمارستان‌ها عنوان کرد و افزود: در صورتی که بودجه بیشتری برای نیروی پرستار در نظر گرفته شود، در کنار آن شانس جذب پرستاران در بیمارستان‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

دکتر علی ربانی در گفت وگو با ایسنا ، درباره کمبود نیروی پرستار و معضلات آن اظهار داشت: عدم ارایه مراقبت‌های درمانی به نحو احسن و کافی برای بیماران می تواند یکی از بزرگترین مشکلات کمبود نیروی پرستار در مراکز درمانی باشد.

رییس مرکز طبی کودکان درآمد کم و ناچیز پرستاران را از علل مهم عدم جذب پرستاران در بیمارستان‌ها عنوان کرد و افزود: در صورتی که بودجه بیشتری برای نیروی پرستار در نظر گرفته شود در کنار آن شانس جذب پرستاران در بیمارستان‌ها نیز بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه پرستاران با فشار کاری و شیفت‌های سختی نسبت به نیروهای دیگر در بیمارستان مواجه هستند، گفت: با توجه به وظایف سخت و طاقت فرسای پرستاران در مراکز درمانی متاسفانه حقوق و مزایای مازاد بر اضافه در ازای شیفت شب آنان در نظر گرفته نمی شود که این امر خود می تواند موجب کاهش انگیزه در این نیرو شود. در حالی که در کشورهای دیگر درآمد مشاغل دارای شیفت شب دو برابر خواهد بود که در ایران اینطور نیست.

دکتر ربانی در پایان با اشاره به اینکه منابع مالی کافی برای نیروی پرستار با توجه به سخت بودن تکالیفشان در نظر گرفته نشده است، اظهار داشت: نه تنها از تکالیف سخت پرستاران با دادن مزایای کافی قدردانی نمی شود، بلکه انجام آن را از وظایف پرستاران می دانند و منابع کافی برای این نیرو تعریف نشده است. امیدوارم هستم که نیاز کشور به نیروی پرستار با در نظر گرفتن راهکارهای مناسب برطرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha