دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۹
کد خبر: 86038
سلامت نیوز : رئیس اداره کودکان وزارت بهداشت گفت: لایحه ترویج تغذیه با شیر مادر و حمایت از مادران پس از طرح در کمیسیون فرهنگی و معاونت حقوقی ریاست جمهوری در انتظار ارسال به مجلس است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ حامد برکاتی از اجرای کامل مرخصی مادران در صورت تصویب قانون ترویج تغذیه با شیر مادر خبر داد.

وی افزود: پیش نویس این لایحه دی سال گذشته پس از حدود 2 سال کار کارشناسی بین بخشی در  کمسیون فرهنگی دولت تصویب شد و پس از رفع یکی دو اشکال حقوقی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری آماده ارسال توسط دولت به مجلس گردید که با توجه به لحاظ شدن موادی از آن در "طرح تعالی جمعیت و خانواده" و تصویب بخشی از ماده مربوط به مرخصی مادران آن ذیل "اصلاحیه قانون تنظیم خانواده و جمعیت"، پیش نویس لایحه از بهمن ماه گذشته در انتظار طی فرایندهای ارسال به مجلس شورای اسلامی است.

برکاتی اضافه کرد: این در حالی است که لایحه مذکور از جامعیت بیشتری برخوردار بوده و در زمینه های دیگری از جمله تسهیل اجرای سیاستهای ترویج تغذیه با شیر مادر، افزایش مرخصی ساعتی مادران شیرده، احیای مهدهای کودک ادارات و سازمانهای دولتی، ارائه مزایای قانون از جمله مرخصی به مادران شاغل در بخش غیر دولتی و پیش بینی مجازاتهایی برای افراد حقیقی و حقوقی  که مانع اجرای قانون شوند، پیش بینی گردیده است.

وی افزود: بر اساس این لایحه "مرخصی دو هفته ای پدران" به پدران کارمندی که همسر کارمند(دولتی) ندارند، نیز تعلق می گیرد.

 به موجب این لایحه مرخصی ای تحت عنوان مرخصی زایمان، شیردهی و پرورش فرزند به خانم های شاغل به مدت نه ماه  و همچنین دو هفته نیز به آقایان جهت مراقبت از همسر و فرزندان شان مرخصی داده می شود. این مدت برای زایمانهای دوقلو و بیشتر برای مادران یک سال و برای پدران یک ماه پیش بینی گردیده است. همچنینی پاس شیر دهی در سال اول به دو ساعت به ازای هر 8 ساعت کار موظف افزایش خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha