سلامت نیوز : رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: تهیه پنیر محلی بخصوص از عشایر که در شرایط غیر بهداشتی پنیر محلی را فرآوری می‌کنند یکی از عمده‌ترین راه‌های انتقال تب مالت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ عبدالحسین ناصری ظهر امروز در نشست کمیته برون‌بخشی بیماری‌های مشترک انسان و دام شهرستان دیلم اظهار داشت: مصرف پنیر محلی می‌تواند یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال بیماری تب مالت باشد.

وی اظهار داشت: تهیه پنیر محلی بخصوص از عشایر که در شرایط غیر بهداشتی پنیر محلی را فرآوری می‌کنند یکی از عمده‌ترین راه‌های انتقال تب مالت است.

ناصری اضافه کرد: با توجه به افزایش موارد بروز تب مالت در شش ماهه اول امسال نسبت به پنج سال اخیر این نشست با حضور رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان و واحدهای درگیر شبکه بهداشت و درمان به منظور اتخاذ تصمیماتی برای پیشگیری از بیماری تشکیل شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دیلم نیز در این نشست اظهار داشت: تب مالت به عنوان یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک انسان و دام محسوب شده و این بیماری همواره از دو بعد اقتصادی و بهداشتی مورد توجه قرار می‌گیرد.

دکتر علی انگالی‌نژاد تصریح کرد: تماس‌ مستقیم‌ با بافت‌های‌ حیوان‌ آلوده‌ نظیر خون‌، ترشحات‌ رحمی‌ و ترشحات‌ جنین‌سقط شده و به‌ صورت‌ غیرمستقیم‌ از راه مصرف‌ شیر خام‌ و فرآورده‌های‌ لبنی‌ آلوده‌ خصوصاً پنیر تازه‌، خامه‌،سرشیر و کره از راه‌های انتقال این بیماری به انسان است.‌

وی افزود: خودداری از مصرف شیر غیرپاستوریزه، پنیر و سایر لبنیات و گوشت‌های تایید نشده، استفاده از وسایل محافظتی بدن مانند دستکش، محافظ چشم، پیش‌بند هنگام تماس با حیوانات یا گوشت و سایر محصولات و همچنین واکسیناسیون دام‌ها از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از تب مالت است.

در ادامه این نشست کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها شبکه بهداشت دیلم در خصوص توزیع اپیدمیولوژیک بیماری تب مالت مثل جنس، سن، مکان و آمار موارد شهرستان در 5 سال اخیر توضیحاتی ارائه دادند.

با توجه به اینکه یکی از راه‌های انتقال بیماری تب مالت مصرف پنیر محلی است در این نشست مصوباتی برای پیشگیری از بروز تب مالت در شهرستان دیلم به تصویب رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha