رئیس كل سازمان نظام پرستاری گفت: نماینده شورای بین‌‌المللی پرستاری دنیا( ICN) پس از بازدید از ایران اعلام كرد سطح علمی و عملی پرستاران بعد از استرالیا و كانادا در رتبه سوم دنیا قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز ، غضنفر میرزابیگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس، افزود: نماینده شورای بین‌المللی پرستاری دنیا هفته گذشته بازدید مفصلی از وضعیت پرستاری ایران داشت و پس از مشاهده وضعیت خدمات پرستاری در مراكز بهداشتی ـ درمانی كشور، دانشكده‌های پرستاری، سازمان نظام پرستاری ایران و هیئت مدیره‌های استانی آن، چندین بار تأكید كرد كه رتبه ایران از نظر دانش پرستاری و اندوخته‌های پرستاران در سطح 3 كشور اول دنیا و بعد از استرالیا و كانادا قرار دارد.
وی اضافه كرد: ایران در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب با فعالیت انجمن پرستاری كه وابسته به دربار بود، عضو شورای بین‌المللی پرستاری دنیا بود اما پس از انقلاب به دلایل مختلف و انحلال این انجمن، عضویت ایران در این شورا نیز لغو شد، سازمان نظام پرستاری در طول سال‌های پس از تأسیس تلاش زیادی كرد تا دوباره ایران به این شورا بپیوندد كه نتیجه این تلاش‌ها حضور نماینده این شورا آقای تسوا میكائیل از ژنو در ایران بود.
وی گفت: نماینده این شورا تأكید كرد كه هیچ مانعی برای عضویت ایران در ICN وجود ندارد اما باید گزارش بازدید من از ایران به شورا ارائه شود و پس از آن با رأی‌گیری از 130 كشور دنیا كه عضو ICN هستند در صورتی كه نصف به علاوه یك آرا كسب شود، ایران به عضویت این سازمان در می‌‌‌آید و با توجه به مشاهدات من قطعاً ایران به این شورا خواهد پیوست و حتی به استقبال ایران برای بهره گرفتن از تجارب ارزنده پرستاری این كشور می‌آید.
میرزابیگی افزود: عضویت ایران در شورای بین‌المللی پرستاری دنیا این مزیت را دارد كه پرستاری ایران از حالت ملی به بین‌المللی تبدیل می‌شود و امكان تبادل اطلاعات با تمام دنیا در حوزه پرستاری فراهم می‌شود.
وی ادامه داد:‌ نكته قابل توجه برای نماینده این شورا وجود 143 دانشكده پرستاری در ایران و وجود یك سازمان انتخابی به عنوان نظام پرستاری در كشور ما بود، علاوه بر آن تدوین شدن استانداردهای خدمات پرستاری در ایران در هر 3 سطح پیشگیری، درمانی و توانبخشی و تلاش برای تعرفه گذاری این خدمات نیز از جمله نكاتی بود كه مورد توجه وی قرار گرفت.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha