سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص تجهیزات پزشکی و اعتبارات مورد نیاز برای آن گفت: برای تامین تجهیزات پزشکی به بیش از 2 میلیارد یورو اعتبار نیاز است.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: وزارت بهداشت مسئول تأمین تجهیزات پزشکی است اما متاسفانه در ماه های اخیر تامین تجهیزات پزشکی و ورود تجهیزات پزشکی به کشور با مشکل اعتباری روبرو شد که برای حل این مشکل نیاز به اعتبار لازم است به طوری که برای تامین تجهیزات پزشکی به بیش از 2 میلیارد یورو اعتبار نیاز است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه تجهیزات پزشکی نباید در انبار بمانند، خاطرنشان کرد: بیمارستان ها و مراکز درمانی به تجهیزاتی که به کشور وارد می شود نیازمند هستند لذا نباید نسبت به انباشت بیش از حد این تجهیزات در گمرک بی توجه بود.
وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از بیمارستان های دولتی و خصوصی با مشکل تأمین تجهیزات پزشکی روبرو هستند، تصریح کرد: سوء مدیریت می تواند مشکلاتی که در حوزه سلامت وجود دارد را دو چندان کند. از طرفی باید تدابیری در کشور اتخاذ شود تا تجهیزات پزشکی در داخل تولید شود تا نیاز به این اقلام تا حدودی کاسته شود.
همچنین دکتر حسین کیوان مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو از انباشت تجهیزات پزشکی و لوازم  مصرفی انتقال خون از جمله کیسه‌های خون، کیت‌ها و تست‌های هموگلوبین به دلیل عدم وجود بودجه در گمرک خبر داده است.
مدیرکل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت همچنین با بیان اینکه البته شرایط اقتصادی دولت مناسب نیست، اعلام کرده است که ارزش ریالی تجهیزات پزشکی تولید داخل حدود 400 میلیون دلار است ولی ارزش ریالی واردات تجهیزات پزشکی به حدود 800 میلیون دلار می‌رسد. حدود 80 تا 90 درصد تجهیزات پزشکی سنگین و حدود 60 درصد تجهیزات مصرفی وارداتی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha