وزیر آموزش، بهداشت و درمان در تشریح سرنوشت افزایش قیمت سوخت جهت بهره‌مندی از درآمد حاصل آن برای حوزه سلامت، از ارائه گزارش آخرین وضعیت سلامت کشور در جلسه چهارشنبه هفته جاری در هئیت دولت خبر داد.

افزایش قیمت سوخت در بودجه ۹۳ صرف حوزه سلامت شود
سلامت نیوز : وزیر آموزش، بهداشت و درمان در تشریح سرنوشت افزایش قیمت سوخت جهت بهره‌مندی از درآمد حاصل آن برای حوزه سلامت، از ارائه گزارش آخرین وضعیت سلامت کشور در جلسه چهارشنبه هفته جاری در هئیت دولت خبر داد.

سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره پیشنهاد خود مبنی بر افزایش قیمت سوخت جهت صرف درآمد حاصل آن برای حوزه سلامت اظهار داشت: این پیشنهادی بود که عنوان کرده بودم برای افزایش و اصلاح قیمت سوخت جهت بهره‌مندی از درآمد حاصل از آن برای حوزه سلامت، که چون اصلاحی بودجه تصویب شد بنابراین منتظر خواهیم بود تا این افزایش قیمت سوخت جهت صرف درآمد حاصل از آن برای حوزه سلامت را در بودجه 93 پیشنهاد و محقق کنیم.

وی درباره تدوین پیشنهادات جدید برای برنامه ششم توسعه در راستای ادامه اجرای برنامه‌های پنجم توسعه افزود: اول باید از مرحله کنونی عبور کنیم، ما اگر واقعاً بتوانیم از این هدفمندی یارانه‌ها برای سلامت مردم یک اعتبار قابل توجهی کسب کنیم و به منابع بیمه‌ها اضافه کنیم مسلماً متناسب با آن تغییراتی در برنامه پیشنهادی ششم توسعه خواهیم داشت.

وزیر بهداشت با اشاره به "تا پایان برنامه پنجم توسعه بیش از یک سال و اندی فرصت داریم"، خاطرنشان کرد: اگر در این مدت اتفاق خاصی رخ ندهد (اختصاص درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها برای حوزه سلامت) مسلمأ کار خاصی نمی‌توان کرد ولی امیدواریم اختصاص درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها برای حوزه سلامت محقق شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: بر این اساس چهارشنبه هفته جاری، گزارش مفصلی از آخرین وضعیت حوزه سلامت را در هیئت دولت به رئیس جمهور و اعضای کابینه ارائه خواهم کرد، تاکنون هم با وجود گرفتاری منابع مالی دولت علی الخصوص در حوزه سلامت توانسته‌ایم کارها را به پیش ببریم ولی قطع به یقین سلامت و به‌خصوص ارتقای رفاه اجتماعی مردم از دغدغه‌ها و اولویت‌های اصلی رئیس جمهور و اعضای دولت خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha