سلامت نیوز : وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: در حال حاضر باید به سمتی حركت كنیم که وضعیت صندوق‌های بیمه‌ای بویژه در بخش درمان ارتقا پیدا كند، زیرا از نظر رئیس جمهور وضع موجود بیمه‌ها مطلوب نیست و بیمه ها باید بر‌اساس برنامه و نقشه راه مشخص از این وضعیت خارج شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ؛ دكتر علی ربیعی در مراسم تكریم و معارفه دكتر باقر هداوند مدیرعامل سابق و دكتر انوشیروان محسنی بندبی مدیرعامل جدید سازمان بیمه سلامت ایرانیان با اشاره به این‌كه مسأله درمان و بیمه یك وظیفه با هدف سازمانی نیست، گفت: موضوع سلامت و بهداشت و درمان مردم یك وظیفه حاكمیتی است و به عنوان یك تكلیف دینی و انقلابی وظیفه داریم وضعیت حوزه سلامت را ارتقا دهیم و این مطالبه با همكاری و همدلی متولیان امور سلامت بویژه مسئولان وزارت بهداشت و درمان و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی امكان‌پذیر است. وی افزود: امروز افتخار می‌كنیم كه در خانواده بزرگ تعاون، كار و رفاه اجتماعی و حوزه بهداشت و درمان بهترین‌های علمی كشور در مشاغل و پست‌های مرتبط با تخصص‌شان قرار گرفته‌اند كه منشأ خدمات ارزنده‌ای برای مردم خواهد بود.

دكتر ربیعی ادامه داد: شعار «ما موفق می‌شویم» به عنوان یك راهبرد اساسی در دستور كار وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی قرار دارد، چرا كه معتقدم اگر ما در كارها و برنامه‌هایمان موفق نشویم، به معنای آن نیست كه دولت روحانی ناموفق بوده، بلكه عدم موفقیت خدای ناكرده ما باعث بدبینی و بدگمانی به كلیات انقلاب خواهد شد.

بنابراین وظیفه و تكلیف یكایك مسئولان و كارگزاران دولت است كه در مسیر پیشرفت و بهبود وضعیت زندگی مردم و كاهش مشكلات اقتصادی و درمانی آنان تلاش مضاعف داشته باشند، وی افزود: دولت به صندوق های بیمه ای 60 هزار میلیارد تومان بدهکار است. این در حالی است که مسئولان دولت پیشین اعلام کرده بودند بدهی دولت به صندوق های بیمه ای صفر است.

وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با تأكید بر ارائه خدمات مطلوب درمانی به مردم گفت: از مدیریت جدید سازمان بیمه سلامت ایران انتظار می‌رود سند برنامه پنجم توسعه را پیگیری كند و در این زمینه مبتنی بر تكالیف قانونی در جهت ارتقای آنان و سپس ادغام بخش درمان صندوق‌های بیمه‌ای اقدام نماید البته نباید شتابزده و بدون كار كارشناسی درخصوص ادغام بخش درمان صندوق‌های بیمه‌ای كاری صورت گیرد كه منجر به بحران احتمالی گردد بلكه ابتدا باید زیرساخت‌های این برنامه آماده و پس از آن بخش‌های درمانی صندوق‌های بیمه‌ای ادغام شوند. وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی رفتن به سمت الكترونیكی كردن خدمات حوزه سلامت را گام بزرگی در جهت بهبود منافع صندوق‌های بیمه‌ای دانست و گفت: این اقدام علاوه بر كمك به رفع همپوشانی در صندوق‌های بیمه‌ای به سلامت اداری نظام سلامت نیز كمك خواهد كرد.

دكتر ربیعی نظارت بر عملكرد و فعالیت‌های وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه را به عنوان یك موهبت عنوان كرد و افزود: ما از نظارت بر امور و فعالیت‌های صندوق‌های بیمه‌ای و سازمان‌های حمایتی این وزارتخانه از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و رسانه‌ها استقبال می‌كنیم چرا كه درخصوص مجلس همان گونه كه امام(ره) فرمودند معتقدیم مجلس شورای اسلامی در رأس امور است و از رسانه‌ها می‌خواهم كه ما را در اجرای برنامه‌ها و سیاست‌ها مورد نقد و بررسی قرار دهند و با نقد سازنده شان وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی را در اجرای مأموریت‌ها و وظایف محوله‌اش یاری رسانند.

ضرورت یكپارچگی بیمه‌ها
دكتر سید‌حسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نیز در این مراسم تفاهم و همدلی ایجاد شده بین دو وزارتخانه بهداشت و تعاون، كار و رفاه اجتماعی و جامعه پزشكی كشور را اقدامی ارزشمند عنوان كرد و گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی كشور در حال حاضر در حوزه سلامت، داشتن یك بیمه یكپارچه، پرنفوذ و با عمق مناسب در سراسر كشور ضروری است و به عنوان یك هدف مهم توسط وزارت بهداشت دنبال می‌شود. وی افزود: اگر می‌خواهیم وضعیت بهداشت و درمان ساماندهی شود، باید از وجوه حاصل از محل هدفمندسازی یارانه‌ها منابعی به حوزه سلامت اختصاص یابد، زیرا با توجه به هزینه‌های سنگین و روزافزون درمان، دستمزدهای پزشكان متخصص و فوق‌تخصص و هزینه‌های جاری بیمارستان‌ها لازم است تا اعتبارات حوزه سلامت افزایش پیدا كند.

وی افزود: با توجه به نامناسب بودن وضعیت رفاهی و اجتماعی مردم و برخی تهدیدات مالی كه در حوزه سلامت مشهود است، باید همگی برای كسب مطالبات حوزه سلامت تلاش كنیم. دكتر هاشمی ادامه داد: خوشبختانه رئیس دولت اهتمام ویژه‌ای به مسأله سلامت دارد و در این زمینه هم حمایت‌های خوبی از حوزه بهداشت و درمان كرده‌اند.

صدور كارت هوشمند بیمه سلامت
همچنین در این مراسم كه جمعی از نمایندگان رؤسای كمیسیون‌های اجتماعی و بهداشت مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، دكتر محمدباقر هداوند مدیرعامل سابق سازمان بیمه سلامت ایرانیان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته گفت: بر‌اساس بند الف ماده 35 قانون برنامه پنجم توسعه آیین‌نامه اجرایی پرونده الكترونیك سلامت ایرانیان كه موضوع آن كارت هوشمند بیمه سلامت است، به دولت ارسال شده و پس از تصویب ابلاغ می‌شود.

بدهی 700 میلیاردی سازمان بیمه سلامت به جامعه پزشكی
دكتر انوشیروان محسنی بندبی مدیرعامل جدید سازمان بیمه سلامت ایرانیان نیز با اشاره به رتبه 112 بهداشت و درمان ایران در جهان گفت: باید مشكلات، چالش‌ها، تنگناها و محدودیت‌های بخش درمان كشور را مورد بررسی كارشناسانه قرار داد تا بتوان بر‌اساس یك نقشه راه مشخص برنامه‌ها و تكالیف قانونی حوزه سلامت بخصوص ارائه خدمات درمانی به مردم از طریق سازمان بیمه سلامت ایرانیان را دنبال كنیم. وی افزود: اولین مشكل در بخش بهداشت و درمان كشور بی‌عدالتی در امر سلامت است، یعنی هزینه‌های كمرشكن حوزه درمان واقعیتی است كه همه مسئولان به آن اذعان دارند. محسنی بندبی ادامه داد: امروز سازمان بیمه سلامت بیش از 700 میلیارد تومان به جامعه پزشكی و مراكز درمانی و بیمارستان‌ها بدهكار است كه برای رفع این مشكل بزرگ مالی باید چاره‌ای اندیشید. این مقام مسئول گفت: بر‌اساس آمار ارائه شده در حال حاضر بیش از 7 میلیون نفر از افراد كشور تحت پوشش بیمه درمان نیستند كه باید برای بیمه كردن آن‌ها با حمایت دولت اقداماتی انجام گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha