سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶

احساس شادی و سر حالی بعد از بیدار شدن از خواب و انجام برخی كار‌ ها در صبح بهترین راه برای رسیدن به اهداف است.

شرط شادابی در یک روزکاری
سلامت نیوز : احساس شادی و سرحالی بعد از بیدار شدن از خواب و انجام برخی كار‌ها در صبح بهترین راه برای رسیدن به اهداف خود در زندگی است اگرچه كارایی انسان در صبح بهتر از سایر ساعات روز است اما با این حال بسیاری از افراد نوعی احساس كوفتگی و كرختی پس از بیدار شدن از خواب به سراغ شان می‌آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران ؛ چگونه می‌توان سر حال از خواب بیدار شد و برای انجام كار‌ها آماد‌گی داشتبا انجام كار‌های زیر می‌توان با انرژی از خواب بیدار شد این روش‌ها به سه قسمت تقسیم شده است: قبل از خواب، هنگام خواب و صبح بعد از بیدار شدن

شب قبل از خواب از خوردن شكلات در شب خودداری كنید
اگر می خواهید صبح سر حال از خواب بیدار شوید لازم است شب با آرامش بخوابید یكی از عواملی كه باعث می‌شود خواب راحتی را تجربه نكنید ناراحتی شكم و روده است مطالعات نشان داده است شكلات بیش از هرگونه مواد افزودنی در مواد غذایی آرامش را از خواب انسان می‌گیرد، روده‌ها را ناراحت می‌كنند و باعث می‌شوند در طول شب چند بار از خواب بیدار شویدسعی كنید این خوراكی‌ها را بعد از شام نخورید.

دعا را قبل از خواب فراموش نكنید
هر شب قبل از رفتن به رختخواب حدود 30 دقیقه با خدا راز و نیاز كنید این یك پیشنهاد شگفت انگیز است و این امكان را می‌دهد تا تمام نگرانی‌هایی كه در روز تجربه كرده‌اید از خود دور كنید.

درست قبل از رفتن به خواب شام نخورید
بسیاری از مردم درست دقایقی قبل از این‌كه به رختخواب بروند شام می‌خورند این یك کار اشتباه است زیرا روند هضم غذا طول می‌كشد سعی كنید چند ساعت قبل از خواب غذا بخورید، بدین ترتیب اثر آن را در روز بعد احساس خواهید كرد.

اتاق خواب را مرتب كنید
نظم و هماهنگی در وسایل اتاق خواب برای استراحت و تجربه یك خواب خوب بسیار مهم است.بهتر است هنگام خواب در اتاق را ببندید این به شما كمك می‌كند تا احساس امنیت بیشتری كنید.

در طول شب اتاق را خیلی گرم یا خیلی سرد نكنید.
یكی دیگر از نكات مرتبط با خواب دمای اتاق خواب است كه تا حد زیادی در خواب تأثیر می‌گذارد.ایجاد تعادل در دمای اتاق انرژی بدن را متعادل نگه می‌دارد.

پنجره اتاق خواب را باز نگهدارید
یكی دیگر از بهترین كارها برای سلامتی خواب این است كه كمی از پنجره اتاق را در طول شب باز نگهدارید.این كار دارای دو مزیت است.شكاف كوچك در پنجره اتاق خواب اجازه می‌دهد دی اكسید كربن از اتاق خارج شود.در طول شب عمل تنفس اتاق را تا حد زیادی از این گاز پر می‌كند اجازه دهید این گاز از اتاق خارج شود. دلیل دوم آن است که اكسیژن باعث تنظیم دمای اتاق می‌شود.

تنظیم زمان خواب
اغلب افراد فكر می‌كنند كه باید در طول شب هشت ساعت خواب داشته باشند و این میزان به‌اندازه كافی است. این درست نیست این امر مهم است كه در زمان خاصی به رختخواب بروید و زمان خاصی هم بیدار شوید.نه این‌كه هر كسی به هشت ساعت خواب نیاز دارد.در حقیقت برخی افراد اگر هشت ساعت بخوابند معمولاً در طول روز احساس خستگی می‌كنند برخی هم شش یا هفت ساعت خواب برایشان کافی است.

زمان خوابتان را تنظیم كنید
این تنظیمات را حتی در تعطیلات آخر هفته هم به هم نزنید.اگر می‌خواهید شادتر و سرحال‌تر از خواب بیدار شوید حتماً زمان خواب را تنظیم كنید.

هرگونه سر و صدا را قطع كنید
اخیراً یك نشریه علمی نوشته عمر انسان در واقع توسط سر و صدای زیاد در طول شب كم می‌شود. صدای بوق خودرو‌ها و... یك عامل كشنده است. این نشریه اعلام كرده سر و صدای زیاد روی قلب انسان اثر گذاشته و بیدار شدن در طول شب استرس زیادی را به بدن وارد می‌كند.

هنگام صبح یك لیوان آب بنوشید.
نوشیدن یك لیوان آب سرد زمانی كه معده خالی است موجب افزایش سوخت و ساز بدن و احساس هوشیاری می‌شود.

ورزش
هنگامی كه صبح در هوای تازه ورزش می‌كنید انرژی زیادی را در طول روز ذخیره می‌كنید.

قهوه ننوشید
دانشمندان معتقدند اگر بدن به نوشیدن قهوه عادت كندبتدریج كمتر نسبت به آن واكنش نشان می‌دهد. این بدان معنی است كه نوشیدن یك فنجان قهوه روزانه باعث می‌شود تا هر روز كمتر و كمتر بعداز بیدار شدن از خواب احساس سرحالی كنید.ایده بهتر آن است تنها زمانی كه واقعاً احساس خستگی می‌كنید قهوه بنوشید.

تنفس عمیق
اولین چیزی كه باید صبح بعد از بیدار شدن از خواب انجام دهید این است كه یك نفس عمیق بكشید. تنفس در نور و روشنایی باعث می‌شود بدن احساس شادی كند و به اصطلاح سیستم بدن روشن شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha