سلامت نیوز: بهاره رهنما این روزها به شدت پرکار است .او که به تازگی مجموعه ای پرمخاطب را روی آنتن یکی از شبکه های تلویزیون داشته و همزمان نمایشی را روی صحنه دارد چندیست بعنوان سفیر مهربانی جشنواره فیلم شاپرک های شهر با هدف حمایت از کودکان کارانتخاب شده و هفته گذشته نیز در کنار تنی چند از هنرمندان و در حرکتی نمادین اقدام به فروش گل و فال حافظ در سطح شهر نمودند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، رهنما که از جمله بازیگران زن طنز سینمای ایران است و علاوه بر بازیگری در بسیاری از فعالیت های اجتماعی و فرهنگی حضور چشمگیری دارد در خصوص حضورش در این جشنواره گفت: امروزه می بینیم در همه جای دنیا هنرمندان و اصولا چهره های شاخص و مشهور برای انجام کارهای نیک و پسندیده از هم سبقت می گیرند. وقتی هنرمندی در کارهای خیر و حمایت از کودکان کار دست به اقدامی می زند بسیار می تواند روی ذهن های مردم تاثیرگذار باشد. این تاثیرگذاری تا حدی است که امروزه می بینیم در همه جای دنیا هنرمندان و اصولا چهره های شاخص و مشهور برای انجام کارهای نیک و پسندیده از هم سبقت می گیرند.

او در ادامه افزود: حضور من در جشنواره فیلم شاپرک های شهر تنها یک وظیفه بوده است چرا که من سفیر حقوق انجمن حقوق کودکان هستم و طبیعی است هرکجایی که برای بچه ها برنامه ای گذاشته شود در آنجا حضور پیدا می کنم و در حقیقت این جزو وظایف من است که در این گونه برنامه ها شرکت کنم. بنابراین حضور یک چهره فرهنگی و هنری می تواند تاثیر عمیقی روی فکر و عقیده مخاطبان گذاشته و حتی به بچه های کار روحیه تازه ای را ببخشد.

بهاره رهنما که به تازگی جزو هیئت داوران جشنواره هم شده است تاکید کرد: کشور ایران از جمله کشورهایی است که به کنفدراسیون حقوق کودک پیوسته است و موظف است که طبق اصول این سازمان رفتار کند. از نظر این کنفدراسیون کار کردن کودک یک جرم اجتماعی محسوب می شود بنابراین هر دولتی موظف است طبق اصول تدوین شده نیازهای کودکان بی سرپرست را تهیه کرده و زمینه های امرارمعاش آنها را برطرف سازد.

وی ادامه داد: دولت باید با کمک بخش خصوصی و افراد خیر سعی کند این معضل اجتماعی که بسیار هم در سطح شهر گسترش یافته است را برطرف سازد.پیکان همه حرف های من به سمت حمایت های دولتی است و باید دولت در قبال تعهدی که نسبت به این کودکان دارد احساس وظیفه کند. امیدورام دولت با برنامه های دقیق و مدون بتواند مسیر خوبی را برای این مشکل ایجاد کند.

سفیر مهربانی این جشنواره در پایان افزود:  الان در ایران شاهد هستیم که به کودکان افغانی که دارای شناسنامه نیستند حق تحصیل داده نمی شود و آموزش و پرورش از پذیرفتن آنها خودداری می کند در حالی که طبق قانون کنفدراسیون حقوق کودکان ، مسئله کودک مرز نمی شناسد و این کودکان هم حق تحصیل دارند و دولت باید در این مورد هم تدبیری را بیندیشد.






برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha