رییس اتحادیه وارد‌کنندگان دارو از اختصاص 400 میلیون دلار ارز به هفت بانک داخلی برای واردات دارو خبر داد و گفت: از این پس وارد‌کنندگان دارو برای دریافت ارز موردنیاز خود نیازی به مراجعه به مرکز مبادلات ارزی نخواهند داشت.

ال‌سی 10 درصدی واردات دارو باز شد/اختصاص 400 میلیون دلار برای واردات
سلامت نیوز : رییس اتحادیه وارد‌کنندگان دارو از اختصاص 400 میلیون دلار ارز به هفت بانک داخلی برای واردات دارو خبر داد و گفت: از این پس وارد‌کنندگان دارو برای دریافت ارز موردنیاز خود نیازی به مراجعه به مرکز مبادلات ارزی نخواهند داشت.

ناصر ریاحی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به اینکه بانک مرکزی مبلغ 400 میلیون دلار در هفت بانک کشور به منظور اختصاص ارز واردات دارو سپرده‌گذاری کرده است، گفت: وارد‌کنندگان دارو می‌توانند با دادن 10 درصد از ارزش محموله وارداتی دارو، داروی خود را وارد کرده و 90 درصد مابقی را سه ماه بعد بدون بهره بازپرداخت کنند.

او با اشاره به اینکه مبلغ سپرده‌گذاری شده در هفت بانک قابل افزایش به یک میلیارد دلار خواهد بود، گفت: هفت بانکی که بانک مرکزی آنها را به عنوان بانک‌های عامل پرداخت ارز دارو معرفی کرده است، شامل بانک‌های کشاورزی، ملت، سامان، پارسیان، کارآفرین، پاسارگاد و اقتصاد نوین می‌شوند.

ریاحی تاکید کرد: بانک مرکزی به امور بین‌الملل این هفت بانک بخشنامه کرده تا هرچه زودتر اختصاص ارز واردات دارو را آغاز کنند. با این حساب از این پس وارد‌کنندگان دارو برای دریافت ارز موردنیاز خود نیازی به مراجعه به مرکز مبادلات ارزی نخواهند داشت و این کار کمک زیادی به تسهیل در واردات دارو می‌کند.

از اواخر سال گذشته تا اوایل تابستان امسال انباشت حجم زیادی از داروهای وارداتی در گمرک به دلیل مشکلات ارزی به وجود آمده سروصدای زیادی به پا کرد. براساس آخرین آمار گمرک ایران در مهر ماه امسال واردات دارو به کشور حدود 30 درصد نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافت که به گفته رئیس اتحادیه واردکنندگان دارو قطع ارز پرداختی به دارو به مدت سه هفته در ماه قبل یکی از دلایل این کاهش بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha