سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۵
کد خبر: 86079

اسید های چرب امگا3 موجود در روغن ماهی می توانند علایم و نشانه های آرتروز را به طور قابل توجهی کاهش دهند.

آرتروز را این گونه مهار کنید
سلامت نیوز : بر اساس بررسی ها مکمل های غذایی امگا- 3 که از روغن ماهی تهیه می شوند موثرتر از مکمل های تولید شده از روغن کتان هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت سیمرغ ؛ تحقیقات نشان می دهند که اسیدهای چرب امگا- 3 موجود در روغن ماهی یا روغن کتان می توانند علایم و نشانه های آرتروز را به طور قابل توجهی کاهش دهند. بر اساس این مطالعات رژیم غذایی غنی از امگا- 3  نسبت به رژیم های معمولی، شیوع این بیماری را 50 درصد کاهش می دهد.

اولین نشانه های بارز در بیماری آرتروز عبارتند از تحلیل و تجزیه کلاژن غضروف ها و فقدان مولکول های جذب کننده ضربه، که هر دو این علایم با مصر ف امگا- 3 بهبود می یابند.اسیدهای چرب امگا- 3 نه تنها از بروز این بیماری پیشگیری می کنند بلکه پیشرفت آن را نیز کند می نمایند.

بر اساس بررسی ها مکمل های غذایی امگا- 3 که از روغن ماهی تهیه می شوند موثرتر از مکمل های تولید شده از روغن کتان هستند، اما تخم کتان و روغن آن گزینه بسیار خوبی برای گیاهخواران به شمار می روند. در اغلب کشورها رژیم های غذایی به میزان کافی امگا- 3 ندارند، بنابراین مصرف مکمل های امگا- 3 در پیشگیری و بهبود بسیاری از بیماری ها از جمله بیماری های قلبی- عروقی و التهاب روده نقش موثری دارند.

آرتروز یک بیماری مفصلی شایع است و میلیون ها نفر در دنیا از آن رنج می برند. این بیماری زمانی ایجاد می شود که غضروف موجود در انتهای استخوان ها از بین می رود و استخوان های این قسمت ضخیم شده و منجر به خشکی، کاهش حرکت و دردناک شدن مفاصل می گردد. این عارضه ممکن است هر یک از مفاصل را درگیر سازد ولی شایع ترین مفاصل درگیر عبارتند از: مفاصل انگشتان دست، پا، زانو، ران و ستون فقرات. این بیماری معمولا در افراد بالای 45 سال مشاهده می شود. در حال حاضر درمان موثری برای جلوگیری از پیشرفت این بیماری وجود ندارد و تنها روش درمانی استفاده از داروهای مسکن برای کاهش درد بوده و یا در مراحل پیشرفته مفصل بیمار تعویض می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha