سلامت نیوز : استرس در منزل، محل کار و حتی هنگام رانندگی می تواند باعث بروز ناراحتی های جدی از جمله فشار خون بالا، بیماری قلبی، چاقی مفرط و دیابت شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ به گفته محققان، شیوه زندگی امروز که در مواردی بیش از حد استرس آور است روی وضعیت بدن و ذهن نیز تاثیر می گذارد. بدن ما برای رفع خستگی نیاز به خواب دارد که با وارد شدن استرس، این امر میسر نمی شود و همین امر به بروزمشکلات جدی ذهنی و جسمی منجر می شود. به گفته محققان، یکی از بهترین روش ها برای رهایی از استرس پس از یک روز پرمشغله، پیاده روی است و به ویژه پیاده روی در طبیعت. طی روز میزان هورمون های استرس در خون بالاست و با راه رفتن در طبیعت، این هورمون کاهش پیدا می کند. محققان ژاپنی نیز دریافته اند، راه رفتن در طبیعت در مقابله با سرطان نیز نقش دارد.

گیاهان ماده شیمیایی به نام فیتون سیدز ترشح می کنند که این ماده از گیاهان در برابر پوسیدگی وحشرات محافظت می کند، با استنشاق این ماده، سلول های طبیعی در بدن ما انسان ها نیز مقاوم می شود. هنگام پیاده روی درپارک، میزان گلبول های سفید افزایش پیدا می کند، ضربان قلب، فشار خون و میزان هورمون های استرس به نام کورتیزول کاهش می یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha