سلامت نیوز : یک کارشناس تغذیه، برای پیشگیری از حالت تهوع در دروان بارداری، مصرف موز، اسفناج و عدس را به زنان باردار توصیه کرد.

مریم شیرمستی در گفت و گو با (ایسنا)، در خصوص تعذیه مادران در زمان بارداری و شیردهی، گفت: زنان باردار و شیرده برای پیشگیری از افت فشار خون باید روزانه به میزان کافی مایعات بنوشند.

وی مصرف روزانه حداقل چهار واحد میوه را نیز برای این افراد ضروری دانست و ادامه داد: مصرف آب میوه طبیعی و سبزیجات به صورت پخته و خام نیز برای زنان باردار و شیرده لازم است.

به گفته این کارشناس تغذیه، مصرف لبنیات در سه ماه آخر بارداری و همچنین دوران شیردهی توصیه می‌شود و زنانی که در این شرایط قرار دارند، باید برای تامین نیازهای خود و نوزادشان روزانه سه لیوان از انواع لبنیات استفاده کنند، همچنین در کنار غذای روزانه خود دوغ بنوشند.

شیرمستی تاکید کرد: زنان باردار و شیرده باید مصرف ماهی را در برنامه غذایی هفتگی خود جای دهند، زیرا امگا3 برای افزایش هوش و حافظه نوزاد آنان مفید است.

وی ادامه داد: مصرف روغن زیتون نیز در تامین امگا3 مورد نیاز مادر و فرزند و رشد سلول‌های مغزی نوزاد ضروری است.

این کارشناس تغذیه با بیان اینکه مصرف ویتامین B6 برای پیشگیری از حالت تهوع در زنان باردار مفید است، افزود: B6 را می‌توان از موادی چون موز، عدس و اسفناج تامین کرد.

شیرمستی معتقد است: برای تامین اسید فولیک مورد نیاز زنان شیرده و باردار هم استفاده از موز و پرتقال مفید است.

وی خاطرنشان کرد: زنان باردار باید از مصرف مواد غذایی مصنوعی که حاوی نگهدارنده‌ها و رنگ‌های مصنوعی هستند، پرهیز کنند.

این کارشناس تغذیه در ادامه با بیان اینکه مصرف داروها در دوران بارداری باید تحت نظر پزشک باشد، یادآوری کرد: برخی از داروها برای زنان باردار و شیرده عوارض فراوانی دارد و کاملا ممنوع است و مصرف هرگونه دارویی حتی آنتی بیوتیک‌هایی که برای سرماخوردگی استفاده می‌شود، باید تحت نظر پزشک باشد.

شیرمستی با اشاره به اینکه اکثر زنان باردار و شیرده با کمبود ویتامین مواجه هستند، تصریح کرد: مصرف مولتی ویتامین‌های مخصوص بارداری نیز با نظارت پزشک برای این افراد مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha