سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
سلامت نیوز : یافته‌های یک مطالعه جدید نشان می‌دهد افراد مبتلا به آریتمی قلبی دو برابر بیشتر در معرض خطر سکته قلبی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «السید سولیمان»، محقق ارشد این مطالعه از مرکز درمانی «ویک فارست» در کارولینای شمالی در این رابطه گفت: حدود سه میلیون نفر در آمریکا به اختلال ریتم قلبی یا آریتمی قلبی مبتلا هستند و پیش‌بینی می‌شود که طی دهه‌های آتی تعداد این افراد دو برابر شود.

سکته قلبی فاکتور خطرزای شناخته شده برای آریتمی قلبی است اما تاکنون عکس این ارتباط مورد ارزیابی قرار نگرفته بود. به همین دلیل محققان برای پاسخ به این پرسش اطلاعات مرتبط با 24 هزار نفر را بررسی کردند که بیش از 1600 نفر از آنان به بیماری آریتمی قلبی مبتلا بودند.

در طول این مطالعه هفت ساله حدود 650 مورد سکته قلبی در میان تمام شرکت‌کنندگان مشاهده شد. همچنین معلوم شد تعداد موارد سکته در افرادی که به آریتمی قلبی مبتلا بودند نسبت به افراد سالم دو برابر بیشتر بوده است.

نتایج این مطالعه حاکی از رابطه دو سویه بین سکته قلبی و آریتمی قلبی است به این معنی که هر دو فاکتور می‌توانند بر یکدیگر تاثیرگذار باشند.

سولیمان همچنین اظهار داشت: آریتمی قلبی بیماری دوره میانسالی است و در بین این گروه سنی شایع‌تر است.

در این مطالعه رابطه بین آریتمی قلبی و افزایش خطر سکته قلبی آشکار شده اما برای کشف رابطه علت و معلولی بین این دو بیماری انجام تحقیقات بیشتر مورد نیاز است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha