سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تعیین یک استاد راهنما در جهت حمایت از نخبگان رشته‌ علوم پزشکی، گفت: تصمیم داریم روند آموزش این افراد به گونه‌ای باشد که در کسب مهارت با دیگر دانشجویان تفاوتی نداشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه مراسم تقدیر از 10 نفر برتر کنکور تجربی که در وزارت بهداشت برگزار شد، با تاکید بر اینکه در گذشته دانشجویان برتر از چنین حمایت‌هایی بی‌بهره بودند، گفت: مهم‌ترین کاری که برای 10 نفر برتر کنکور تجربی انجام شد، آن است که دکتر ملک‌زاده لیستی از برجسته‌ترین اساتید دانشگاه تهران تهیه کرده است که هر یک از این افراد می‌توانند یکی از استادان را انتخاب کرده و تحت نظر وی تحصیل کنند.

وی افزود: این استادان علاوه بر اینکه برجسته‌ترین استادان کشور هستند، چهره‌های بین‌المللی به حساب می‌آیند و امیدوارم این دانشجویان با استفاده از این امکان بتوانند افراد موفق‌تری باشند.

وزیر بهداشت همچنین با تاکید بر اینکه نباید شرایط تحصیلی و آموزش‌هایی که به 10 نفر برتر کنکور داده می‌شود، با دیگر افراد تفاوت داشته باشد، اظهار کرد: بنده معتقد هستم این افراد باید در شرایطی مشابه با دیگران رشد کنند.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین با بیان اینکه این دانشجویان باید توجه داشته باشند که همه زندگی در کسب دانش خلاصه نمی‌شود، گفت: دانشجویان پزشکی وظیفه دارند به مردم خدمت کنند. بنابراین استادانی که جهت راهنمایی این افراد در نظر گرفته شده‌اند، علاوه بر درجات علمی، انسان‌های کاملی هستند که دارای ویژگی‌های شخصیتی ارزشمندی هستند. هر یک از دانشجویان باید الگویی را برای خود انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه این دانشجویان در هر زمینه از سوی دانشگاه کمک و حمایت دریافت می‌کنند، تصریح کرد: 10 نفر برتر کنکور وظیفه دارند، علاوه بر آموزش، به کسب مهارت‌ها نیز بپردازند، بنابراین استادان راهنما این افراد را برای قبول پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و تبدیل آنها به فناوری کمک می‌کنند، امیدوارم این افراد با این شرایط تحصیلی افراد موفقی شوند.

اگر مجددا دانشجو شوم دوباره رشته چشم پزشکی را انتخاب می‌کنم

وزیر بهداشت همچنین در پاسخ به این سئوال که اگر روزی دوباره بخواهد رشته‌ای را برای تحصیل انتخاب کند، انتخاب وی چیست؟ گفت: در اولین روز تحصیل همه انسان‌ها آرزو دارند مشکلات عالم را حل کنند، اما من اگر بار دیگر به روزهای دانشجویی خود بازگردم، حتما همان رشته چشم پزشکی را انتخاب می‌کنم.

گزارش آسیب‌های اجرای طرح پزشک خانواده تا پایان آبان ماه تهیه می‌شود

قاضی‌زاده هاشمی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره قانون پزشکی خانواده، خاطر نشان کرد: بودجه این قانون 2000 میلیارد تومان بوده است که تنها دو درصد این اعتبار تامین شده است. تابحال متناسب با این میزان اعتبار در جهت اجرای قانون پزشک خانواده اقدام کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه ادامه این طرح با توجه به بودجه موجود انجام خواهد شد، اظهار کرد: طرح پزشک خانواده تابحال در دو استان اجرا شده است که البته بدون اشکال نبوده است. گزارش آسیب‌های اجرای این طرح تا آخر آبان ماه تهیه می‌شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: اجرای طرح پزشک خانواده نیازمند برخی تغییرات در آموزش پزشکی و پرستاری و همچنین در نظر گرفتن تمهیداتی جهت هماهنگی بین ارگان‌هاست.

وی با بیان اینکه سرعت در اجرای طرح پزشک خانواده باعث به وجود آمده برخی ناکامی‌ها و اشکالات در اجرای این طرح شد، گفت: به هر حال فرصت اجرای قانون پزشک خانواده برای مردم بسیار کمک‌کننده است و این امکان نباید از مردم گرفته شود.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه اصلاحیه بودجه سال جدید تصویب شده و در این اصلاحیه 10 درصد از اعتبارات پزشک خانواده کاهش یافته است، تصریح کرد: امیدوارم در بودجه سال 93 مجلس و حوزه اقتصادی تلاش کنند، طبق خواسته مسئولین، سلامت را در اولویت خود قرار دهند تا با استفاده از منبع هدفمندی یارانه‌ها، سلامت مردم تامین شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha