سلامت نیوز : معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو آخرین وضعیت بازار دارویی کشور را ترسیم کرد و گفت: شکایات دارویی بیماران خاص کاهش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر رسول دیناروند در جریان بازدید از چهارمین نمایشگاه علم تا عمل با بیان اینکه وضعیت دارو در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بهتر شده است، گفت: در حال حاضر موجودی انبارهای دارویی و داروخانه‌ها بهبود یافته و نگرانی مردم کمتر و از تعداد شکایات دارویی بیماران خاص کاسته شده است.

وی ادامه داد: قطعا این برنامه‌ها برای کاهش مشکلات دارویی مردم تعمیق می‌شود و رو به بهبود حرکت خواهد کرد. در حال حاضر برای تامین و تدارک دارو در تلاش هستیم.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به برقراری تفاهم‌های خوبی در زمینه میزان و نحوه تخصیص ارز دارو با بانک مرکزی، اظهار کرد: در آخرین مراحل اجرایی این تفاهم‌نامه‌ها هستیم که قطعا نتایج خوبی در پی خواهد داشت.

اعلام فهرست سوم داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج برای بازگشت به قیمت سال قبل تا پایان آبان ماه

دیناروند همچنین درباره آخرین وضعیت جبران قیمت داروهایی که به دنبال تغییر نرخ ارز افزایش قیمت پیدا کرده‌ بودند نیز گفت: تاکنون حدود 170 قلم دارو مشمول تفاهم‌نامه وزارت بهداشت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پرداخت مابه‌التفاوت ناشی از تغییر قیمت نرخ ارز شده است و فهرست سوم داروها نیز قبل از پایان آبان ماه به بیمه‌ها ابلاغ می‌شود که البته تا زمانی که نهایی نشده، نمی‌توان درباره تعداد و جزئیات آن اظهارنظر کرد.

رییس سازمان غذا و دارو در پاسخ به پرسش ایسنا درباره حضور قاچاقچیان در اطراف داروخانه‌های منتخب تهران و آخرین وضعیت تفاهم‌نامه برقرار شده وزارت بهداشت با ناجا در این خصوص، گفت: حضور قاچاقچیان در اطراف داروخانه‌های منتخب همچون 13 آبان برای سوء استفاده از دفترچه‌های بیمه است. برخی قاچاقچیان سعی می‌کنند از داروهای گران قیمتی که بیمه تا 90 درصد آنها را پوشش می‌دهد، سوء ‌استفاده کرده و حتی متاسفانه شاهد هستیم که برخی داروهای ما به کشورهای همسایه قاچاق می‌شوند.

دیناروند ادامه داد: اقداماتی در این زمینه در حال انجام است. البته اگر دفترچه‌های بیمه الکترونیک شوند، بسیاری از این مشکلات حل خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha