سلامت نیوز : رییس ستاد اجرایی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع ضمن اعلام آخرین وضعیت اجرای برنامه پزشک خانواده در استان‌های فارس و مازندران و دیگر استان‌هایی که اواخر دولت دهم به این برنامه پیوستند، گفت: آسیب شناسی برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع از سوی گروه‌های مامور همچنان در حال انجام است.

دکتر مسعود صالحی در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت اقدامات انجام شده جهت اجرای برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع و گسترش آن به سراسر کشور، گفت: از سوی دفتر وزارت گروهی برای آسیب‌شناسی برنامه پزشک خانواده مامور شده‌اند، بخشی را نیز دبیرخانه شورای سیاستگذاری وزارتخانه پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: ما نیز به عنوان تیم اجرا کننده، اطلاعات لازم را به معاونت بهداشت وزارتخانه ارایه داده‌ایم. برنامه‌ اجرا شده در روستاها، استان‌های فارس و مازندران و دیگر استان‌هایی که در اواخر دولت دهم به این برنامه پیوستند، در ابعاد مختلف از سوی گروه مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن مبتنی بر نتایج حاصل شده، برنامه جدید برای اجرا طراحی خواهد شد.

صالحی ادامه داد: نسخه 02 همچنان در دو استان فارس و مازندران به شکل کامل در حال اجراست. البته به دنبال پیشنهادات ارایه شده از این استان‌ها، تغییراتی در نسخه 02 اعمال شده که البته این تغییرات به تصویب ستاد اجرایی رسیده است.

وی افزود: در دیگر استان‌هایی که اواخر دولت گذشته به این برنامه وارد شدند نیز مقدمات کار برای اجرای این برنامه فراهم شد و کار تا مرحله ثبت نام پزشکان و انتخاب پزشکان از سوی مردم پیش رفت و هنوز به مرحله ارایه خدمات نرسیده است. به این استان‌ها نیز اعلام کرده‌ایم که برنامه را بتدریج و آهسته پیگیر باشند تا تغییر روش‌ها و سیاست‌ها مشخص شود.

رییس مرکز توسعه شبکه و ارتقای سلامت وزارت بهداشت همچنین بر لزوم بازنگری در نظام شبکه بهداشت و درمان کشور تاکید کرد و گفت: در این زمینه نیز تیم‌هایی تشکیل شده و در حال جمع‌آوری اطلاعات هستند؛ چرا که به دنبال تغییرات ایجاد شده در شهرها، روستاها و تغییر شرایط جامعه بی‌تردید بازنگری در نظام شبکه بهداشت و درمان کشور لازم است.

وی در این باره افزود: نظام شبکه کشور هر پنج سال یکبار بازنگری می‌شود. امسال یکی از سال‌هایی است که این بازنگری باید صورت گیرد و البته ممکن است تغییرات بیشتری در این بازنگری اعمال شود. پیشنهادات مربوطه در این زمینه را نیز به معاونت بهداشت وزارتخانه ارایه کرده‌ایم. بی‌تردید در این زمینه نیز لازم است وضعیت بودجه وزارتخانه مشخص و مبتنی بر آن حرکت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha