سلامت نیوز : قائم مقام وزیر بهداشت در استان خوزستان علت تنگی نفس ناگهانی بیش از ۵۵۰۰ خوزستانی را از روز شنبه هفته جاری پدیده نادر باران اسیدی و همزمانی آن با سکون باد اعلام کرد.

محمد حسن سرمست در گفت و گو با فارس افزود: بررسی و جمع بندی نهایی درباره علت بروز تنگی نفس ناگهانی در بیش از 5500 شهروند خوزستانی نشان داد که علت این پدیده نادر باریدن اولین باران پاییزی در شرایطی که کاهش وزش باد و سکون جریان هوا را داشتیم و نیز رطوبت بالا و وجود آلاینده های موجود در هوا اعلام کرد.

وی گفت: البته گزارش سازمان محیط زیست استان خوزستان نشان می‌دهد که میزان آلاینده‌های موجود در هوا بیش از روزهای دیگر نبوده است اما همزمانی آن با سکون هوا و نبود وزش باد این پدیده نادر را باعث شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی- درمانی اهواز در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در مورد نوع آلاینده‌ها گفت: سازمان محیط زیست در گزارش خود به وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی اهواز به نوع آلاینده های موثر در روز حادثه اشاره نکرده است.

سرمست اضافه کرد: بر اساس این گزارشها می‌توان گفت علت بروز این حادثه نوعی بارش باران اسیدی بوده که تاکنون به مراجعه بیش از 5500 نفر به بیمارستانهای استان خوزستان منجر شده است که95درصد آنها ساکن اهواز بوده‌اند و از این تعداد تاکنون 520 در بیمارستان بستری شده‌اند.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: این پدیده نادر در استان خوزستان تاکنون سابقه نداشته است اما در برخی کشورهای دیگر مشاهده شده است.

وی افزود: این حادثه هیچ گونه تلفات جانی نداشت و همه بیماران یا درمان و ترخیص شده‌اند یا طی روزهای آینده از بیمارستان مرخص می‌شوند.

سرمست اضافه کرد: حدود 60 درصد بیماران و مراجعه کنندگان دچار تنگی نفس بعد از باران روز شنبه کودکان و بزرگسالان دارای سابقه بیماری تنفسی، حساست و آلرژی و بیماریهای قلبی بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha