سلامت نیوز : مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح از واگذاری ۳۸۰ میلیارد تومان سهام به بازنشستگان نیروهای مسلح در راستای طرح توانمندسازی در آبان امسال و ارائه کارت سلامت الکترونیک به جای دفترچه‌های درمانی از سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سردار حسین دقیقی در نشست خبری که در خصوص عملکرد شش ماهه نیروهای مسلح برگزار شد اظهار داشت: در موضوع مسکن بازنشستگان نیروهای مسلح تاکنون 480 میلیارد تومان پرداخت شده است که 145 میلیارد تومان از این رقم را سازمان پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: تاکنون 12 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور برای بازنشستگان نیروهای مسلح در 54 پروژه ساخته شده است.

وی ادامه داد: تاکنون 1457 میلیارد تومان خدمات به بازنشستگان این سازمان در طول چند سال اخیر ارائه شده است.

سردار دقیقی درباره مطالبات بازنشستگان نیروهای مسلح بیان داشت: بابت مطالبات ناشی از قبل از سال 79 حدود 450 میلیارد تومان به 290 هزار بازنشسته این سازمان پرداخت شده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح افزود: بابت قانون خدمات کشوری نیز به 400 هزار نفر از بازنشستگان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح 1600 میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی به برون‌سپاری خدمات تأمین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در چند محور خدمات این سازمان برون‌سپاری به مؤسسه‌ها و هزار دفتر خدمات الکترونیک در کشور شده است.

وی درباره نظام نوین بازنشستگی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: این طرح در آستانه تقدیم به دولت و پس از آن مجلس است.

سردار دقیقی با اشاره به اینکه طرح نظام نوین بازنشستگی توسط ستاد کل نیروهای مسلح تدوین شده است گفت: نظام بازنشستگی در کشور با چالش‌های بسیار سنگینی مواجه است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی پیش‌بینی می‌کردند تا سال 2023 با چالش نظام بازنشستگی مواجه نشوند ولی امروزه این کشورها با چالش‌های بازنشستگی مواجه شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نظام نوین بازنشستگی خودکفایی صندوق‌های بازنشستگی نیروهای مسلح را تدوین کنند و در صورت اجرایی شدن این نظام وابستگی صندوق‌ها به دولت کم می‌شود و ضمانت بیشتری برای پرداخت مطالبات بازنشستگان از صندوق‌ انجام می‌شود.

سردار دقیقی یادآور شد: در چشم‌انداز 20 ساله با در نظر گرفتن افزایش نرخ 10 درصدی تورم باید 40 هزار میلیارد تومان بابت مطالبات بازنشستگان پرداخت کنیم و بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته این رقم در سال 1417 به 40 هزار میلیارد تومان می‌رسد و برای این چالش باید از امروز فکری کنیم.

وی یادآور شد: هم اکنون ماهانه هزار میلیارد تومان به 650 هزار نفر بازنشسته پرداخت می‌کنیم.

وی درباره اجرای طرح منزلت در سطح کشور خاطرنشان کرد: پایلوت طرح منزلت در سطح کشور اجرا شده است و با این طرح تمامی خدمات رفاهی و حقوقی بازنشستگان مکانیزه می‌شود.

وی یادآور شد: بازنشستگان می‌توانند با کارت منزلت از 30 هزار فروشگاه طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح خرید کنند و حقوق خود را با این کارت‌ها دریافت کنند.

سردار دقیقی یادآور شد: طرح کارت منزلت در 15 استان اجرایی شده است و تا سال 92 برای تمام بازنشستگان نیروهای مسلح اجرایی می‌شود.

وی درباره ارائه کارت سلامت الکترونیک به بازنشستگان نیروهای مسلح خبر داد و گفت: کارت سلامت الکترونیک از سال 1393 در اختیار بازنشستگان نیروهای مسلح قرار می‌گیرد و این کارت جایگزین دفترچه‌های خدمات درمانی می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح درباره ارائه خدمات به جانبازان زیر 70 درصد اظهار داشت: بنیاد شهید هزینه‌های درمانی جانبازان بالای 70 درصد را تقبل می‌کند؛ سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح نیز تمام هزینه‌های جانبازان زیر 70 درصد را به صورت صد در صد رایگان تأمین می‌کند و امیدواریم تا سال 93 خانواده این جانبازان را نیز تحت پوشش خدمات رایگان درمانی قرار دهیم.

وی از واگذاری 380 میلیارد تومان سهام از آبان ماه به بازنشستگان نیروهای مسلح خبر داد و گفت: این سهام در راستای طرح توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح واگذار می‌شود.

سردار دقیقی درباره غرامت فوت برای بازنشستگان نیروهای مسلح اظهار داشت: در گذشته به بازنشستگان زیر 70 سال غرامت فوت توسط سازمان پرداخت می‌شد که هم اکنون به تمامی بازنشستگان که فوت کنند مبلغ 25 میلیون تومان غرامت فوت پرداخت می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha