سلامت نیوز :  معاون آموزشی و پژوهشی نظام پزشکی تهران بزرگ گفت: بی‌حرکتی، عدم فعالیت بیماران، بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشارخون بالا، چاقی، زایمان‌های پرخطر، بیماری‌های التهابی روده می‌تواند ایجاد بیماری ترومبو آمبولی را تسریع کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ محمدمهدی قیامت در نخستین نشست خبری نظام پزشکی تهران بزرگ گفت: در تعریفی از ترومبو آمبولی، گفت: اطلاع رسانی در مورد بیماری ترومبو آمبولی باید به پزشکان داده شود از همین رو پروتکلی تهیه شده است که این پروتکل به عنوان رفرنسی در جامعه پزشکی مورد ارزیابی و استناد قراربگیرد.

وی بااشاره به اینکه بیماری ترومبو آمبولی به دلیل بی‌حرکتی در بیمار یا هر شخص دیگری ممکن است اتفاق افتد، افزود: ‌ این عارضه معمولاً در افرادی که به مدت طولانی تحرک ندارند به عنوان مثال برای ساعت‌ها بی‌تحرک در هواپیما می‌نشینند به وجود می‌آید به این ترتیب که ایستایی خون در سیاهرگ‌ها را سبب می‌شود و این امر اتصاع ورید‌ها را به دنبال خواهد داشت.

قیامت ادامه داد: به دنبال این موضوع و همچنین برخی ترشحاتی که صورت می‌گیرد، لخته در وریدهای عمقی ساق پا ایجاد می‌شود که اگر این لخته‌ها شکسته و آزاد شوند، می‌توانند در قسمت‌های مختلف بدن ایجاد آمبولی کنند.

وی بااشاره به آماری در این زمینه تصریح کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که ترومبوآمبولی دو برابر جمعیت مرگ‌های ناشی از ایدز، سرطان سینه، سرطان پروستات و حوادث جاده‌ای قربانی می‌گیرد و در دنیا ششمین علت مرگ محسوب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha