سلامت نیوز : سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی در مورد آخرین وضعیت طرح کاهش آلودگی هوا گفت: طرح‌هایی که در زمینه آلودگی هوا وجود دارد باید تجمیع و در قالب یک طرح پخته تر ارائه شود.

موید حسینی صدر در گفتگو با مهر، اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که طرح هایی که در زمینه آلودگی هوا وجود دارد، تجمیع شود و در قالب یک طرح پخته تر و کامل تر ارائه شده و در واقع به شکل لایحه مطرح شود که بتوان آن را تصویب کرد.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح کاهش آلودگی هوا نیاز به منابع مالی دارد، تصریح کرد: البته افزایش قیمتهای حامل انرژی منابع مالی خوبی است که می تواند در اختیار این طرح قرار گیرد ضمن اینکه عوارضی نیز برای کلانشهرها باید قرار دهیم که با اخذ آن درآمد حاصل برای محیط زیست هزینه شود.

این نماینده مجلس درخصوص زمان بررسی این طرح  گفت: هنوز زمان بررسی آن مشخص نشده است اما امیدواریم که در هفته های آینده این طرح مورد بررسی قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه آب وهوای کشور در وضعیت بحرانی قرار دارد، خاطرنشان کرد: آلودگی هوای کلانشهرها به ویژه پایتخت مشکلات عدیده ‌ای را در حوزه سلامت برای هموطنان ایجاد کرده است اما متاسفانه علی‌ رغم بحرانی بودن وضعیت هوا در کشور، رسیدگی به موضوع آلودگی هوا مورد غفلت واقع شده است.

چندی پیش یکی از مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست کشور از بررسی ادغام طرح جامع آلودگی هوا و طرح ملی کنترل ریزگردها در مجلس خبر داده و اعلام کرده بود که از تصویب این طرح دولت آن را در اولویت برنامه‌های زیست محیطی خود قرار دهد.

پیش از این  سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی نیز درخصوص موضوع ادغام دو طرح جامع کاهش آلودگی گفته بود که چند طرح در زمینه ارتقای کیفیت محیط زیست در زمینه هوا مطرح است که می توان به طرح کنترل ریزگردها و طرح جامع کاهش آلودگی هوا اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha