چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: 86170
سلامت نیوز : نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد، رنگ هایی که برای منزل انتخاب می کنید می تواند روی ذائقه اعضای خانواده تأثیر بگذارد، خواب را بهبود دهد و حتی زندگی را بانشاط کند! اما چگونه؟

تأثیر رنگ ظروف بر طعم غذاها:استفاده از ظروف نارنجی، طعم غذا را شیرین تر می کند. داوطلبان اسپانیایی در آزمایش خود دریافتند وقتی شکلات داغ در فنجان نارنجی رنگ یا کرم پر رنگ سرو می شود، طعم شکلات آن بیشتر احساس می شود. محققان می گویند با استفاده از رنگ ها می توان حس چشایی را فریب داد به طوری که فرد تصور کند غذا یا نوشیدنی کم شیرین، شیرین است.

خواب آرام تر:تزیین کردن اتاق خواب با رنگ آبی، باعث آرامش سیستم اعصاب و کاهش اضطراب می شود از این رو فرد می تواند بهتر بخوابد.

فضای مطبوع ایجاد کنید:در اولین ملاقات با افراد ناشناس، محیطی آرام و راحت با رنگ صورتی ایجاد کنید. تحقیقات نشان می دهد، رنگ صورتی رفتار پرخاشگرانه را حتی در زندان ها کاهش می دهد.

تقویت تمرکز:هنگامی که نیاز به تمرکز دارید، از پس زمینه قرمز در رایانه استفاده کنید. زیرا رنگ قرمز باعث می شود تا میزان تمرکز ۳۱درصد افزایش پیدا کند. اما اگر عصبی هستید، از رنگ قرمز برای اتاق استفاده نکنید.

فعالیت خود را افزایش دهید:نتایج تحقیقات نشان می دهد که ورزش در فضای سبز، آسان تر است و می توان فعالیت بیشتری انجام داد. فضای سبز و طبیعی انگیزه بخش است و اثر مثبتی ایجاد می کند، در نتیجه فرد پس از ورزش کردن کمتر احساس خستگی می کند.

منبع : روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha