سلامت نیوز : متخصصان علوم پزشکی در آمریکا با انجام یک مطالعه جدید دریافته‌اند زنانی که در دوران بارداری خروپف می‌کنند بیشتر با احتمال نیاز به عمل سزارین و همچنین با خطر تولد نوزادان کم‌وزن مواجه هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بر اساس یافته‌های این مطالعه درمان خروپف در زنان باردار می‌تواند مشکلات جسمی نوزادان آنها را در سال‌های پس از تولد کاهش دهد.

متخصصان علوم پزشکی دانشگاه میشیگان به بررسی 1673 زن باردار پرداختند که 35 درصد از آنان به طور مرتب خروپف می‌کردند. پس از مقایسه‌ این زنان با گروه دیگری که خروپف نمی‌کردند مشخص شد که گروه اول دو سوم بیشتر مستعد به دنیا آوردن نوزادان زیر وزن طبیعی هستند و برای وضع حمل اغلب به جراحی سزارین نیاز پیدا می‌کنند.

«لوئیس اوبریین»، محقق ارشد این مطالعه خاطر نشان کرد: تاکنون بیشتر بررسی‌ها روی تاثیر خروپف کردن در دوران بارداری بر سلامت مادر ارزیابی شده اما تا پیش از این مطالعات قابل توجهی در مورد تاثیر این فاکتور بر سلامت نوزادان صورت نگرفته است.

نتایج بررسی‌های پیشین حاکی از آن بود زنانی که در دوران بارداری خروپف می‌کنند بیشتر در معرض فشارخون بالا و افزایش سریع پروتئین در ادرار هستند.

در این مطالعه نیز هرچند به بررسی رابطه بین خروپف کردن در دوران بارداری و افزایش احتمال زایمان به روش سزارین و تولد نوزادان کم‌وزن پرداخته شده اما رابطه علت - معلولی این دو فاکتور هنوز مشخص نشده و نیاز به مطالعات بیشتر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha