چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 86181

سلامت نیوز : پزشکان معتقدند زنان میانسالی که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را دنبال می‌کنند اغلب زندگی سالم‌تر و طولانی‌تری دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «سیسیلیا سامییری»، محقق ارشد این مطالعه از دانشکده پزشکی هاروارد و بیمارستان زنان بوستون می‌گوید: زنانی که در اواسط عمر خود الگوهای تغذیه‌ای سالم‌تری دارند احتمال اینکه تا سن 70 سالگی و بیشتر عمر کنند به مراتب بالاتر است.

مصرف غذاهای سالم‌تر نه تنها به افزایش طول عمر منجر می‌شود بلکه خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را نیز کاهش می‌دهد. تغذیه مناسب خطر بروز مشکلات و ناراحتی‌های جسمی و روانی و حتی احتمال ضعف حافظه را نیز به میزان چشمگیر کاهش می‌دهد.

در این مطالعه سوابق پزشکی و نوع رژیم غذایی بیش از 10 هزار زن که در اواخر دهه 50 و اوایل دهه 60 سالگی عمرشان بودند در فاصله سال‌های 1984 و 1986 میلادی مورد بررسی قرار گرفت و حدود 15 سال بعد نیز اطلاعات آنان بار دیگر ارزیابی شد.

سامییری اظهار داشت: هرچند این مطالعه روی داوطلبان مرد انجام نگرفته اما در بررسی‌های پیشین روی رابطه بین نوع رژیم غذایی و دوران میانسالی سالم مشخص شد که جنسیت روی این رابطه تاثیری ندارد.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل انواع میوه‌ها، سبزیجات و ماهی است و در عین حال میزان مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده و همچنین چربی‌ها در این نوع رژیم غذایی کمتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha