چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۱
کد خبر: 86187

سلامت نیوز : استادیار دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به طور کلی کار با رایانه به ویژه در طولانی مدت می‌تواند موجب آسیب‌های چشمی و خستگی چشم می‌شود.

دکتر علی رضا پیمان در گفت‌وگو با (ایسنا) ، با اشاره به سندرم بینایی رایانه‌ای اظهار کرد: این بیماری یکی از علل خشکی چشم است اما چندان شایع نیست و نیاز به درمان خاصی ندارد هم چنین ضرر دائمی برای چشم نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بیماری سندرم بینایی رایانه‌ای بیشتر در افرادی که طولانی مدت از رایانه استفاده می‌کنند، مشاهده می‌شود، افزود: تاثیرات این بیماری بر چشم در درازمدت قابل برگشت است و سندرم بینایی رایانه‌ای پس از کاهش فعالیت و یا عدم استفاده از رایانه خود به خود درمان می‌شود و نیاز به درمان خاصی ندارد.

این فوق تخصص قرنیه با اشاره به اینکه به طور کلی کار با رایانه به ویژه در طولانی مدت می‌تواند موجب آسیب‌های چشمی شود، افزود: فاصله چشم تا مانیتور حدود 50 تا 60 سانتی متر است و این فاصله کم در طولانی مدت موجب خستگی چشم می‌شود.

پیمان با بیان اینکه هنگام کار با رایانه بهتر است هر 15 دقیقه برای چند ثانیه چشم خود را ببندیم و به آن استراحت دهیم، اضافه کرد: کار با رایانه به ویژه در شب و زمانی که انرژی زیادی مصرف می‌شود و مغز را به شدت درگیر می‌کند موجب می‌شود فرد کمتر پلک بزند.

وی با اشاره به اینکه افراد در زمان‌های کار با رایانه کمتر پلک می‌زنند، خاطرنشان کرد: پلک زدن نقش مهمی در محافظت سطح چشم دارد و موجب می‌شود اشک در سطح چشم پخش شود و غدد لبه پلک چربی ترشح کنند.

این فوق تخصص قرنیه با اشاره به اینکه کمتر پلک زدن موجب می‌شود غدد پلک کمتر چربی ترشح کنند، ادامه داد: کار طولانی مدت با رایانه کیفیت لایه اشک چشم را کم کرده و سوزش چشم، خستگی زودرس و حساس چشمی را به همراه دارد که همه از علائم خشکی چشم هستند.

پیمان توصیه کرد: افرادی که برای طولانی با کامپیوتر کار می‌کنند نباید پلک زدن را فراموش کنند،‌ در میان کار به چشم‌ها استراحت کوتاه دهند و هر 45 دقیقه یک بار از کار دست بکشند و البته در موارد حاد خشکی چشم باید از اشک مصنوعی استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha