پذایرایی از این كودكان در روزهایی مشخص در مکان‌های لوکس كار بدی نیست اما باید برای حل مشكلات آنها راه چاره اساسی پیدا کرد / كودكان كار به دلیل كارهای سختی كه انجام می‌دهند جوانی نمی‌بینند و در همان كودكی پیر می‌شوند.

شرم مانع از بیان آسیب‌های اجتماعی کودکان کار است
سلامت نیوز : رئیس كمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران، گفت:‌ كودكان كار علاوه بر سختی كار با آسیب‌هایی در كنار كار مواجه‌اند كه نمی‌توان آنها را به دلیل داشتن شرم بر زبان آورد.

"حجت‌الاسلام ناصحی" در گفت و گو با ایلنا، اقدام شهرداری تهران برای كودكان در هفته رستوان‌گردی را خوب دانست و گفت: پذیرایی كردن از كودكان كار و خیابانی كار خوبی است اما كافی نیست.

وی ادامه داد: بحث كودكان كار، كودكان خیابانی و كودكان در خیابان سه مقوله جداست و باید برای همه آنها به صورت جداگانه‌ای برنامه ریزی كرد.

رئیس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، با بیان اینكه برای ساماندهی كودكان كار و خیابانی باید دولت نیز به صحنه بیاید، گفت:‌ این كودكان یا خانواده‌ای ندارند یا خانواده‌هایشان تسلطی به آنها ندارند و نگهداری صحیحی از آنها صورت نمی‌گیرد.

ناصحی با بیان اینكه این كودكان به دلیل كارهای سختی كه انجام می‌دهند جوانی نمی‌بینند و در همان كودكی پیر می‌شوند، ادامه داد: این كودكان علاوه بر سختی كار با آسیب‌های دیگری در كنار كار مواجه‌اند كه از بیان آن شرمنده‌ام.

وی با بیان اینكه برخی از این كودكان توسط افرادی مدیریت می‌شوند، تصریح كرد: شغل‌های كاذبی كه این كودكان دارند توسط افراد خاص تعبیه و مدیریت می‌شود و باید در ساماندهی كودكان كار و خیابانی به آن توجه كرد.

این عضو شورای شهر تهران تاكید كرد: پذایرایی از این كودكان در روز مشخص و در مکان ‌های لوکس كار بدی نیست اما باید برای حل مشكلات آنها چاره اساسی یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha