پنجشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 86221

به دلیل کوچکی چانه و عقب قرار گرفتن آن است که بینی ایرانی ها درشت تر به نظر می رسد.

راه های کنار آمدن با بینی بزرگ
سلامت نیوز : ایرانی ها به طور ژنتیکی بینی درشت و بزرگی دارند و به احتمال زیاد دلیل اصلی تقاضا برای عمل های جراحی کوچک کردن بینی همین مسئله است. به کلی تفاوت ساختار و آناتومی چهره ایرانی ها با کشورهای همجوار و بیشتر کشورهای اروپایی این است که ایرانی ها صورتی ریزنقش تر، چانه و فکی پایین و کوچکتر دارند. دقیقا به دلیل کوچکی چانه و عقب قرار گرفتن آن است که بینی ایرانی ها درشت تر به نظر می رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری تندرستی ؛ ایرانی ها دارای فک پایین کوچکی هستندکه بینی ایرانی ها درشت تر به نظر می رسد. ایرانی ها دارای فک پایین کوچکی هستند. چون رشد آنه معمولا از فک بالا کمتر است، در نتیجه فک بالا به خصوص دندان ها جلوتر از دندان های پایین قرار می گیرند. همین مسئله باعث می شود بینی، حتی اگر خیلی هم بزرگ نباشد، بزرگ به نظر برسد. بیشتر اروایی ها برخلاف ایرانی ها فک بزرگ و صورتی کشیده دارند و به همین دلیل بینی شان هم کوچتر به نظر می رسد؛ حتی اگر چندان هم کوچک نباشد.

راه های کنار آمدن با بینی بزرگ

بینی عقابی و قوزدار ایرانی ها

بینی ها براساس خصوصیات نژادی در 5 گروه ویژه قرار می گیرند:

1- نژاد آفریقایی با بینی پهن و پوست ضخیم و فررفته.

2- نژاد آسیایی معروف به بینی کره ای، در این نژاد استخوان بینی کوتاه، سر بینی بالا و از نیمرخ یک قوس نسبی روی بینی مشاهده می شود.

3- نژاد مدیترانهای شامل بینی های ایرانی که اغلب عقابی و قوزدار است. شاید برایتان جالب باشد بدانید یکی از متخصصان جراحی بینی که چند سال پیش برای شرکت در سمپوزیوم جراحی پلاستیک و ترمیمی بینی به ایران سفر کرده بود اعتراف کرد که عمل بینی مردم خاورمیانه از جمله ایرانی ها به دلیل ضعف غضروف های بینی مشکل تر از سایر نقاط دنیا است.

4- نژاد قفقازی که اندازه بینی متوسط و پوست آن نازک است و نوک بینی کمی سربالاست.

5- نژاد رومی با بینی پهن اما برخلاف نژاد آفریقایی بینی قوزدار است و پوستی متوسط دارد.

9 پله، برای کنار آمدن با بینی بزرگ

اگر بینی شما بزرگ است و از این بابت خسته شده اید اما امکان جراحی هم برایتان وجود ندارد بهترین کار این است که شرایط را بپذیرید و با آن کنار بیایید. در اینجا با دنبال کردن این پله ها می توانید بینی بزرگ و گوشتی یا عقابی شکل تان را بیشتر دوست داشته باشید و بدون نیاز به جراحی زیبایی، از دیدن خودتان در آینه بیشتر لذت ببرید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید.

پله اول

از خودتان بپرسید چرا بینی تان را دوست ندارید؟ زیادی کشیده یا بلند است؟ گوشتی است یا نوک پهنی دارد؟ پره های بزرگ دارد؟ به هر حال اول از همه باید بدانید که کدام ویژگی این بینی برای شما عذاب آور شده که هر روز وقتی خودتان را در آینه می بینید، ناراحت و نگران می شوید.

پله دو

به بینی تان با دقت بیشتری نگاه کنید و تناسب آن را با سایر اعضای صورتتان بسنجید. به دنبال این مسئله نباشید که صورتتان چه اشکالاتی دارد؛ بلکه به این فکر کنید که بینی شما در اتفاق های زندگی تان هیچ نقشی ندارد. تنها به این دلیل آزارتان می دهد که خودتان اینطور می خواهید.

پله سوم

به بینی آدم های اطرافتان بیشتر دقت کنید. احتمالا بینی بعضی ها از شما به مراتب بدتر است و بعضی ها هم بینی هایی با اشکال نامتعارف دارند. چرا تاکنون به این موضوع دقت نکرده بودید؟ وقتی شما به بینی دیگران توجه نمی کنید و به طور حتم خیلی از آدم ها هم به بینی شما اهمیتی نمی دهند.

پله چهارم

به ستاره های سینما و افراد مشهور خوب نگاه کنید. خیلی از آنها بینی بزرگ با شکل غیرعادی دارند. اگر فردی با این بینی بد شکل توانسته سوپراستار شود؛ پس بینی شما آنقدرها هم که فکر می کنید مانع از پیشرفت شما نیست.

پله پنجم

به این فکر کنید که با یک بینی دیگر، خودتان نیستید. قیافه تان عوض می شود و شاید خودتان را هم در آینه نشناسید. خیلی از افراد جذاب بینی های بزرگی دارند که به چشم کسی نمی آید. حتی ورزشکاران شناخته شده یا تمام ثروتمندان و مشاهیر هم بینی های خوش فرم و خوش تراش ندارند.

پله ششم

از بینی دغدغه ذهنی نسازید. به دنبال اجزایی از صورتتان باشید که دوستشان دارید. آنها را محور توجه قرار دهید و اینقدر به ظاهرتان فکر نکنید. بهترین کار این است که مدام جلوی آینه نباشید و از آن هر چه بیشتر فاصله بگیرید. در این صورت بینی شما به مشکل پیچیده ای تبدیل نمی شود.

پله هفتم

ورزش کنید. اگر نمی توانیدبینی تان را تغییر دهید می توانید احساستان را نسبت به کل بدنتان عوض کنید. اگر فکر می کنید بینی بزرگ «زشت» به نظر می رسید این طرز فکر را فراموش کنید و به جای آن با داشتن بدنی متناسب سالم و قوی تر به نظر برسید.

پله هشتم

اعتماد به نفس تان را بالا ببرید. کارهایی را انجام دهید که با کمک آنها احساس خوبی پیدا می کنید. در نتیجه با ذگشت زمان دیدگاه شما نسبت به بینیتان تغییر می کند.

پله نهم

سعی کنید خودتان را به خاطر آنچه هستید بپذیرید و به نظر دیگران درباره خودتان توجه نکنید. شاید وقتی بینی تان را دوست ندارید این پیشنهاد کمی دشوار باشد اما آن را به دفعات تمرین کنید تا خودتان را بیشتر دوست داشته باشیدو از زندگی لذت ببرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha