چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 8623

بیائید بخندیم ،خنده ای از ته دل،خنده ای با صدای بلند، آنقدر بلند که از صدای خنده ما اطرافیانمان نیز به خنده بیافتند،بیائید اخم ها را باز کنیم و بخندیم ،اینجا اخم ممنوع است.اگر شما کم میخندید با اطلاع از فواید این داروی رایگان،حتما می خندید.

محسن وزیری-خبرنگار سلامت نیوز/خنده و شادی داروئی رایگان برای درمان بیماری هاست ،شما می توانید با فقط چند دقیقه خندیدن در روز استرس‌ها را از خود دور کرده و با آرامشی وصف ناپذیر زندگی کنید،خنده حتی در رفتار ما تاثیر دارد برای مثال،پس از خنده ما بیشتر صحبت كرده وتماس چشمی و فیزیكی بیشتری برقرار میكنیم. خنده باعث كاهش فشار خون، افزایش جریان خون در بدن و افزایش اكسیژن رسانی در بدن میگردد و این یعنی بهبود سریعتر زخمها.خندیدن به دلیل ایجاد حالت سرفه وسکسکه در انسان باعث پاک شدن مجاری تنفسی از مخاط اضافی میگردد.مکانیسم خنده و خندیدن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و سلولهای T وB  و گاما اینترفرون را افزایش می دهد.
خنده یک ماساژور رایگان!
خندیدن باعث ماساژ ارگانهای شکمی و بهبود عملکرد آنها و باعث تقویت عضلاتی است که ارگانهای شکمی را در جای خود نگه داشته است که نتیجه آن افزایش و بهبود عمل جذب و هضم غذاهاست.
خنده باعث فعال شدن هر دو نیمکره مغز شده که باعث بهبود عملکرد مغز و افزایش تمرکز و هوش انسان است.
خنده با ایجاد یک فضای امن و مثبت احساسی،باعث شده تا افراد ارتباط نزدیک تری با هم پیدا کنند و از وجود یکدیگر لذت ببرند. خنده عصبانیت را از بین برده باعث ایجاد صمیمت بیشتر می شود.خنده همانند خمیازه واگیردار و مسری است،وقتی کسی می خندد اطرافیان او نمی توانند مقاومت کرده و  نخندند.
داروین و بسیاری از پژوهشگران معتقند؛خنده بر عکس ترشروئی که باعث اندوهگین شدن می شود می تواندحس مثبت و شادی بخشی در انسان ایجاد کند.محققان می گویند موقعی که می خندیم 42 ماهیچه‌ی صورت به تحرک می افتند که خود نوعی ماساژ و ورزش برای پوست صورت بوده و نتیجه آن حفظ شادابی و جوانی پوست است.

خنده باعث ایجاد اعتماد به نفس در انسان شده و به وی کمک می کند تا بامشکلات منطقی تر برخورد کرده و به آسانی و آرامش خیال به حل و فصل آنها بپردازد.

با شندین این حرف و حدیثها آیا باز هم اخم چهرتان را فرا گرفته؟بیائید حالا که می دانیم خنده این نعمت بزرگ برای سلامتیمان تا این حد مفید است با همدیگر بلند بخندیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha