سلامت نیوز : در این روز‌ها از کمبود "واکسن آنفلوآنزا" در داروخانه ها خبر داده می‌شود . مسئولان داروخانه‌های مختلف در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران از کمبود و یا عدم وجود واکسن آنفلوآنزا در داروخانه خبر داده‌اند.

رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: از وارد کردن یک میلیون و 250 هزار دوز "واکسن آنفولانزا" در کشور خبر داده و گفت البته قبول داریم که این واکسن همچنان در داروخانه‌ها بسیار کم یاب می‌باشد.

دکتر دیناروند گفت: 500هزار دوز دیگر حتما وارد خواهد شد و اگر این احساس کمبود ادامه داشته باشد، مطمئنا اجازه واردات داده می‌شود که یکی از دلایل کمبود این دارو را تزریق بدون نسخه کسانی که نیاز به آن ندارند عنوان می‌کنند.

وی افزود: "داروخانه‌ها" موظف هستند که این واکسن را با نسخه به مردم ارائه کنند و "وزارت بهداشت" نیز همواره اعلام کرده واکسن آنفلوآنزا برای "سرما خوردگی" نیست بلکه برای آنفلوآنزا است.
 
 بیمه کارآمد جایگزینی برای چند بیمه‌ای‌ها یا افراد فاقد بیمه
وزرای کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت به دنبال راهی برای پوشش سراسری بیمه‌ای برای همهٔ افراد هستند که در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در رابطه با نوع بیمهٔ شخصی خودشان پاسخ‌های متفاوتی دادند.

دکتر ربیعی گفت: من چون هییت علمی دانشگاه بودم بیمه‌ام "خدمات درمانی" بوده که در پاسخ به تحویل گرفتن بیمه خدمات درمانی گفت: چون دانشگاه یک "بیمه تکمیلی" هم به من داده بود به طور طبیعی استفاده می‌کنم اما همواره دفترچه خود را جا گذاشته و هر زمان رفتم عملا چیزی نتوانستم استفاده کنم اما سوال شما بسیار خوب بوده و "دکتر روحانی " بسیار با بنده صحبت کرده و حتما وضعیت "دفترچه بیمه‌ها" نیاز به تجدید نظر دارد.

دکتر هاشمی در پاسخ به بیمه شخصی خود گفت: من اصلا بیمه ندارم ولی یک بیمه‌ای بیمارستان فارابی داده که برخی اوقات از آن استفاده می‌کنم که‌‌ همان خدمات درمانی می‌باشد.وی در پاسخ به سوال علت نداشتن بیمه چیست؟ گفت: ما مریض نمی‌شویم و در ادامه گفت: هنوز واقعا آنچه که قانون در رابطه با بیمه وضع کرده اجرا نشده است.
 
 عدم وجود سی تی اسکن شیفت شب در بیمارستان‌های دولتی
به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اگر بعد از ظهر به بعد به بیمارستان‌های خصوصی یا دولتی جهت انجام "سی تی اسکن" یا‌ "ام آر ای" و به خصوص "سونوگرافی" به صورت اورژانسی مراجعه کنید با چنین جملاتی رو به رو می‌شوید در بیمارستان‌های دولتی سونوگرافی نداریم و برای انجام آن باید به مراکز خصوصی مراجعه کنید و ما در بیمارستان‌های دولتی انجام نمی‌دیم و در ادامه نسبت به پاسخ ایجاد درد برای یک فرد مبتلا به صورت ناگهانی گقت: باید به مراکز خصوصی جهت سونوگرافی اعزام گردد.

تعدادی از بیماران مراجعه کننده به مرکز خصوصی شبانه روزی در مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفتند: با توجه به بسته بودن مراکز سی تی اسکن و سونوگرافی بیمارستان‌های دولتی مجبور به مراجعه به مرکز خصوصی شدیم.

مسئول پذیرش مرکز سی تی اسکن خصوصی گفت: میزان مراجعات روزانه بسیار بالا بوده و در روزهای تعطیل این میزان به حدی بالا می‌رود که بیماران مجبور به منتظر ماندن در مدت زمان‌های طولانی هستند.

یکی از همراهان مریض بدحالی در پاسخ به علت انتقال بیمار به مرکز خصوصی گفت: نداشتن سی تی اسکن علت انتقال بوده و هزینهٔ انجام آن نیز حدود ۳۷ هزار تومان بوده که ۱۰۰ هزار تومان نیز برای نقل و انتقال بیمار به وسیلهٔ "آمبولانس" پرداخت کرده‌ایم.البته باید دقت داشت که هزینه سی تی اسکن،‌ام آر‌ آی و سونوگرافی در بخش خصوصی بسیار بالا‌تر از بخش دولتی می‌باشد.
 
 مبلغ بالای شکایت از پزشکان در سازمان نظام پزشکی
خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در مصاحبه با مسئول ثبت شکایات در "نظام پزشکی" از مبلغ هزینهٔ آن پرس و جو کرد که آنرا در حدود ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرده که مصوبهٔ شورای عالی است.

پیوندی، رییس سازمان نظام پزشکی تهران در پاسخ به این مسئله گقت: بنده تاکنون فکر می‌کردم که این مبلغ ۵۰ هزار تومان بوده و من مطمئن نیستم که ۱۰۰ هزار تومان باشد.
 
 عرضهٔ دیکلوفناک تزریقی ممنوع شد
وزارت بهداشت می‌گوید عرضه داروی دیکلوفناک تزریقی در سطح شهر ممنوع بوده و می‌گویند این دارو در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توسط پزشک تجویز و تزریق گردد اما انگار معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز چنین قانونی را ندیده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گقتگو با باشگاه خبرنگاران گقت: عرضه دارو توسط داروخانه ممنوع نیست اما تجویز باید کنترل شده‌تر باشد.

 وی در پاسخ به این سوال که طبق قانون این تزریق باید در بیمارستان‌ها صورت گیرد گفت: بله درست می‌باشد اما قانون نیست.

پیر صالحی، مدیر کل نظارت بر داروی وزارت بهداشت گفت: در برخی شهر‌ها این اتفاق می‌افتد، که دانشگاه‌ها باید نظارت بهتری انجام دهند که "دیکلوفناک" در داروخانه‌ها فروش نرود البته ما با مشکل نبود داروی تزریقی ضد درد در داروخانه‌ها مواجه هستیم که برخی از پزشکان نیز آنرا تجویز کرده و برخی داروخانه نسبت به تهیه آن اقدام کرده که خلاف مقررات می‌باشد.

پیر صالحی در پاسخ به سوال محل تهیه دارو گفت: این دارو برخی اوقات از بیمارستان‌های ما بیرون می‌رود و برخی اوقات نیز از سیستم‌های غیر مجاز این دارو تهیه می‌شود و در هر صورت کاری است که از لحاظ قانونی نباید انجام گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha