سلامت نیوز : معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو گفت: تا پایان امسال فهرستی از داروهای فاقد گلوتن در سایت سازمان غذا و دارو منتشر خواهیم کرد تا پزشکان برای تجویز به بیماران از این فهرست استفاده کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ رسول دیناروند در همایش انجمن حمایت از بیماران سلیاکی افزود: برای جمعیت مبتلا به بیماری سلیاک داروهای فاقد گلوتن تولید می‌شود که کار چندان دشواری نیست و هزینه بر نخواهد بود. تنها نیاز به ساماندهی دارد و به تولید کنندگان این داروها امتیازهایی همچون صدور سریع‌تر پروانه خواهیم داد.

وی در رابطه با تخصیص یارانه گندم برای بیمارانی که قادر به مصرف گندم نیستند، اظهار کرد: این بحث را پیگیری خواهیم کرد چرا که موضوع کاملا عادلانه است و انشالله در بودجه 93 این موضوع لحاظ خواهد شد.

وی با اشاره به ابلاغ بخشنامه به دانشگاه‌ها برای ساماندهی و نظارت بر تولیدات موادغذایی فاقد گلوتن ادامه داد: سه مجموعه صنعتی مجوز تولید فراورده‌های فاقد گلوتن گرفته اند این سه مجموعه در تهران و آذربایجان است ولی بازار بزرگی ندارند و خیلی هم برای بازاریابی تلاش نمی‌کنند.

به گفته دیناروند، مواد غذایی برای این بیماران اهمیت زیادی دارد،‌ تولید و ساماندهی غذاهای بدون گلوتن، ساماندهی محل عرضه این تولیدات و برچسب گذاری آنها نیز از مسائلی است که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

رییس سازمان غذا و دارو در خاتمه گفت: رقم سه میلیون نفر جمعیتی که نباید از گلوتن استفاده کنند آنقدر زیاد است که حتما باید برای آن چاره اندیشی دقیقی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha