یكی از مهم‌ترین آلودگی‌هایی كه امروزه خیلی شایع است،‌ آلودگی با تركیب‌های پلی‌فنولی موجود در پلاستیك و تركیب‌های این‌چنینی است...

خطرات گذاشتن مواد غذایی با‌‌كیسه فریزر در مایكروفر
سلامت نیوز:‌ یكی از مهم‌ترین آلودگی‌هایی كه امروزه خیلی شایع است،‌ آلودگی با تركیب‌های پلی‌فنولی موجود در پلاستیك و تركیب‌های این‌چنینی است...

 و از آنجا كه گرمای زیاد و قابل‌توجه ماكروفر باعث آزاد شدن و مهاجرت این تركیب‌ها از كیسه نایلونی به ماده خوراكی موجود در آن می‌شود، گذاشتن موادغذایی با كیسه فریزر در مایكروفر كار اشتباهی است.
مطالعه‌های جدید نشان داده‌اند این تركیب‌ها مانع عملكرد هورمون تیرویید می‌شوند و باعث خواهندشد متابولیسم پایه بدن پایین بیاید. پس اگر از بحث مسمومیت بگذریم، از آنجا كه این آلودگی محیطی مانع عملكرد هورمون تیرویید می‌شود و هورمون تیرویید در تنظیم متابولیسم بدن اثر دارد؛ در واقع متابولیسم بدن افرادی كه چنین كاری انجام می‌دهند پایین می‌آید.

از سوی دیگر، اگر این تركیب در بدن وجود داشته باشد، فرد مانند افراد هایپوتیرویید می‌شود كه عملكرد هورمون تیرویید در بدنشان پایین است و باید لووتیروكسین مصرف كنند تا عملكرد غده تیروییدشان طبیعی شود. معمولا هم كسانی كه دچار كم‌كاری تیرویید هستند، چاق یا دچار اضافه‌وزن‌اند. علاوه بر این، تركیب‌های پلی‌فنولی، كارسینوژن هستند و اگر مادرتان به این كار ادامه دهند، احتمال ابتلای تمام اعضای خانواده‌تان كه این نان را هر روز مصرف می‌كنند، به سرطان و بیماری‌های مشابه آن افزایش می‌یابد، پس این كار اصلا درست نیست.
منبع:‌ هفته نامه زندگی مثبت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha