سلامت نیوز: رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه زیرساخت های سیاست جمعیت باید رعایت شود، گفت: وزارت بهداشت اگر طرحی برای افزایش جمعیت ارائه دهد مجلس نیز به در صورت نیاز به این وزارتخانه کمک می کند.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با پانا، با اشاره به موضوع سیاست جمعیتی اظهار داشت: وزارت بهداشت باید سیاست افزایش جمعیتی را دنبال کند و در این باره برنامه ‌ریزی کند.


رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت بهداشت اگر طرحی برای افزایش جمعیت ارائه دهد مجلس نیز به در صورت نیاز به این وزارتخانه کمک می کند، تصریح کرد: متاسفانه اقداماتی که در راستای سیاست جمعیتی انجام شده کافی نبوده است و بودجه ای هم که در نظر گرفته شده محقق نشده است البته دولت سعی دارد در اصلاحیه لایحه بودجه منابع مالی سیاست جمعیتی را در نظر بگیرد.
 

وی با بیان اینکه وضعیت سلامت کشور در شرایط خوبی به سر نمی برد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال جاری منابع مالی که برای تحقق برنامه های سلامت در کشور مد نظر قرار گرفته، تحقق پیدا نکرد.
 

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه زیرساخت های سیاست جمعیت در کشور باید رعایت شود، افزود: اگر زیرساخت های لازم برای تحقق برنامه افزایش جمعیت کشور به درستی انجام نشود، هر برنامه ای که در این راستا مطرح می شود نیز اجرایی نمی شود.


شهریاری در ادامه یادآور شد: طرح افزایش جمعیت در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری است که قطعا می تواند فرمایشات ایشان در پیشبرد جامعه موثر واقع شود. البته هم اکنون نمایندگان مشغول بررسی طرح تعالی و جمعیت خانواده هستند.
 

همچنین علی طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس نیز به پانا گفت: تا به حال 42 بند از این طرح مورد بررسی قرار گرفته است و طراح اصلی 51 بند برای طرح تعالی خانواده در نظر گرفته اما برخی موارد در مواد الحاقی آمده که باعث می‌شود این طرح به حدود 60 بند برسد.
 

وی افزود: چون از طراحان اصلی نیز در جلسات کمیسیون حضور دارند و نمایندگانی از مرکز پژوهش‌های مجلس نیز در جلسات ما حاضر هستند و دقت زیادی در بررسی این طرح صرف می‌شود، بحث و بررسی آن کمی طول کشیده اما امیدواریم تا یک ماه آینده به پایان برسد و به صحن علنی مجلس ارائه شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha