سلامت نیوز: رییس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران به تشریح وضعیت رسیدگی به مجروحان ناشی از تصادفات جاده‌ای پرداخت وبر ضرورت ساماندهی اورژانس‌های بیمارستانی به منظور جلوگیری از سرگردانی بیماران در اورژانس‌ها تاکید کرد.

دکتر سید تقی نوربخش در گفت‌وگو باایسنا،‌ با بیان اینکه تعداد مجروحان ما قابل مقایسه با سایر کشورهای دنیا نیست و آمار بسیار بالایی دارد، اظهار کرد: حدود 80-70 هزار نفر تعداد مجروحان ناشی از تصادفات ما در هر سال هستند که مداوای این مجروحان هزینه‌های اقتصادی سنگینی بر سیستم بهداشتی – درمانی کشور تحمیل می‌کند.

وی افزود: اگر همین هزینه صرف پیشگیری شود، علاوه بر حفظ جان انسان‌ها، قطعا توجیه اقتصادی هم خواهد داشت.

رییس انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران با بیان اینکه اورژانس‌ها در همه جای دنیا از ساز و کار و انضباط خاص خود برخوردار هستند، گفت: در ایران نیز طب اورژانس راه اندازی شده که به برقراری این انضباط‌ کمک شایانی کرده است.

نوربخش ادامه داد: اگر همین امر توسعه یابد و یک تعریف ساختاری بین اجزای مختلف اورژانس وجود داشته باشد، هم از سرگردانی بیماران جلوگیری شده و هم به نحو بهتری به آن‌ها رسیدگی می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه سعی خواهیم کرد در چند بیمارستان از جمله میلاد به صورت پایلوت و کاملا علمی این طرح را به صورت یک الگو پیاده سازی کنیم، گفت: بر این اساس بیماری که وارد اورژانس می‌شود باید یک سیر مشخص را طی کند، به عنوان مثال بهتر است ابتدا پزشک طب اورژانس وی را ویزیت کند و سپس با توجه به نوع مشکلش متخصصان دیگر وضعیت او را بررسی کنند. این تقسیم کار نیازمند یک ساماندهی خاص در اورژانس‌هاست تا سلامت مردم حفظ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha