سلامت نیوز: بررسی یافته‌های جدید حاکی از آن است که نوزادان نارس 19 برابر بیشتر از نوزادان دیگر در خطر ابتلا به عارضه جداشدگی شبکیه هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است نوزادانی که خیلی پیش از زمان مقرر به دنیا می‌آیند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به جداشدگی شبکیه در دوران بعدی زندگی‌شان قرار دارند.

محققان در بررسی رابطه بین تولد پیش از موعد و ابتلا به عارضه جداشدگی شبکیه، دریافتند نوزادانی که پیش از هفته سی و دوم به دنیا می‌آیند بیش از نوزادان دیگر به این عارضه مبتلا می‌شوند.

در این مطالعه اطلاعات مرتبط با بیش از سه میلیون تولد در سوئد که در فاصله سال‌های 1972 تا 2008 میلادی اتفاق افتاده بود، مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد نوزادانی که در فاصله سال‌های 1973 و 1986 در کمتر از 28 هفتگی به دنیا آمده بودند، 19 برابر بیشتر در معرض ابتلا به عارضه جداشدگی شبکیه بودند که این آمار در نوزادان متولد شده در فاصله سال‌های 1987 و 2008، 9 برابر بیشتر بوده‌است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، محققان همچنین دریافتند: تولد نوزادان نارسی که در 32 تا 36 هفتگی به دنیا می‌آیند با خطر ابتلا به عارضه جداشدگی شبکیه ارتباطی ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha