سلامت نیوز: یافته‌های جدید پزشکان کانادایی تایید می‌کند که مبتلایان به سرطان پروستات که از داروی کاهش کلسترول مصرف می‌کنند کمتر در معرض خطر مرگ ناشی از این بیماری هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، به گفته این محققان تاثیر داروهای کاهش‌دهنده کلسترول بد خون موسوم‌ به «استاتین»ها روی مبتلایان به سرطان پروستات زمانی افزایش می‌یابد که بیمار پیش از تشخیص سرطان از این دارو مصرف کرده باشد.

«لاتورنت آزولای»، محقق ارشد این مطالعه از دانشگاه «مک‌گیل» در مونترال در این رابطه خاطر نشان ساخت: نتایج این مطالعه حاکی از آن است که مصرف استاتین با کاهش احتمال مرگ ناشی از سرطان پروستات مرتبط است.

این متخصصان می‌گویند: هرچند در مجموع نتایج حاصل از این مطالعه امیدوارکننده است اما انجام بررسی‌های بیشتری مورد نیاز است تا تجویز داروی استاتین برای مردان مبتلا به سرطان پروستات با اطمینان صورت گیرد.

این محققان همچنین تاکید کردند که مطالعات آنان نشان‌دهنده رابطه علت - معلولی مستقیم بین مصرف این دارو که میلیون‌ها نفر برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی از آن استفاده می‌کنند و کاهش مرگ ناشی از سرطان پروستات نیست.

در این مطالعه 12 هزار مرد انگلیسی که در فاصله سال‌های 1998 و 2009 به سرطان پروستات مبتلا بودند مورد بررسی قرار گرفتند. از میان این افراد نزدیک به 3500 نفر فوت کردند که علت مرگ 1800 نفر از آنان سرطان پروستات بوده است.

به گزارش هلث‌دی‌نیوز، به گفته محققان در مورد تاثیرات احتمالی فیزیولوژیک این دارو مطالعات متعددی انجام شده که اکثر آنها تایید می‌کند که استاتین‌ها با سلول‌های سرطانی پروستات مقابله می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha