از زمان تولید مکمل های بدن سازی بسیاری از مردم برای قوی تر شدن از این مکمل ها استفاده می کنند. این مکمل ها اغلب توسط بدن سازان و ورزشکاران استفاده می شوند. تاثیرات ناخواسته ای توسط کسانی که این مکمل ها را استفاده می کنند مشاهده شده است تاثیراتی مانند آسیب زدن به ترکیبات شمیایی بدن و نیز تاثیرگذاری بر رشد هورمون های مردان جوان مشاهده شده است.

تاثیرات مكمل های بدنسازی روی نوجوانان :از اختلالات هورمونی تا آسیب به حافظه
سلامت نیوز: از زمان تولید مکمل های بدن سازی بسیاری از مردم برای قوی تر شدن از این مکمل ها استفاده می کنند. این مکمل ها اغلب توسط بدن سازان و ورزشکاران استفاده می شوند. تاثیرات ناخواسته ای توسط کسانی که این مکمل ها را استفاده می کنند مشاهده شده است تاثیراتی مانند آسیب زدن به ترکیبات شمیایی بدن و نیز تاثیرگذاری بر رشد هورمون های مردان جوان مشاهده شده است.

به گزارش سلامت نیوز چنین ناهماهنگی ای در هورمون های بدن ممکن است منجر به بروز مشکلات جدی در بدن شما شود.به نوجوانان به شدت توصیه می شود که از مصرف مکمل های بدنسازی خودداری کنند چرا که عوارض این داروها روی بدن آن ها جدی است و آن ها بیشتر در معرض خطرات و عوارض جانبی این داروها هستند.

مکمل هایی در بازار موجودند که بدنسازان را تشویق می کنند عادت های غذایی معمول خود را به این مکمل ها تغییر دهند .استفاده از این مکمل ها به هیچ وجه از نظر پزشکی تایید نمی شود. این داروها حتی می توانند به حافظه آسیب بزنند.

تلاش برای افزایش وزن و قوی تر شدن گزینه ی بسیار خوبی است تا استفاده از مکمل هایی که عوارض واقعا جدی روی بدن فرد دارند.  اجتناب از استفاده از این داروها به همگان به ویژه نوجوانان توصیه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ی بدنساز ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
    5 2
    آقا ی از منظر پزشکی این مکمل هارو دارو خوده داروخانه ی پزشکی عرضه میکنه و میگ اگ خوب ورزش کنی و با تشخیص مربی اشکالی نداره.اگ بخوای این جوری فک کنی ک همه ی دارو های خودتونم عوارض داره.آقا یا خانم مثلا پزشک این مکمل هارو دکتر های تغذیه هم با توجه به تیپ بدن توصیه میکنن. ولی خب منم اینو تایید میکنم ک ابتدا باید به درصدی از ماهیچه رسید
  • رضا ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
    2 1
    سلام من 16 سالمه فوتبال بازی میکنم قدرت بدنی من کمه میتونم از مکمل : کراتین ، گلوتامین، گینر ، آمینو بیف رو مصرف کنم ؟ خواهش میکنم جواب بدید