سلامت نیوز : متخصص گوش و حلق و بینی گفت: سینوس‌های پیشانی جداره نازکی دارند. هوای سرد به راحتی در آن نفوذ کرده، می‌تواند باعث تورم و درد شود پس استفاده از هدبند به عنوان یک درمان فیزیکی توصیه می‌شود.

نظام‌الدین قهاری در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: سینوزیت در 3 نوع حاد، تحت حاد و مزمن وجود دارد که سینوزیت‌های حاد همان علائم سرماخوردگی را در ابتدا بروز می‌دهند.

متخصص گوش، حلق و بینی گفت: با تغییر دمای هوا و همچنین آلودگی هوا و عدم رعایت مسائل بهداشتی چه به صورت فیزیکی و چه به صورت درمانی،‌ سینوزیت شیوع پیدا می‌کند.

قهاری ادامه داد: سینوزیت در ابتدا با حالت سرماخوردگی آغاز می‌شود یعنی همان علائم تب و لرز، آب‌ریزش بینی، گلودرد و گرفتگی بینی را دارد و اگر بعد از یک هفته تا 10 روز خوب نشد، باید به سینوزیت مشکوک شد.

متخصص گوش، حلق و بینی تصریح کرد: اگر بعد از این مدت و با درمان‌‌های اولیه سرماخوردگی بهبود پیدا نکرد باید به این شک کرد که شاید ویروس و میکروب‌ها به سینوس، لوزه یا حنجره وارد شده و آنها را درگیر کرده باشند.

وی ادامه داد: افراد دقت داشته باشند که در این مدت غذاهای مقوی بخورند و به خوردن سوپ بسنده نکنند و اگر بعد از استراحت، خوردن غذاهای مفید و مایعات و تجویز پزشک بهبود حاصل نشد، دوباره به پزشک مراجعه کنند؛ چرا که ممکن است سینوزیت حاد به سینوزیت تحت حاد و در مراحل بعدی به سینوزیت مزمن تبدیل شود.

قهاری در پاسخ به پرسش فارس، مبنی بر استفاده از هدبند در هوای سرد، گفت: استفاده از هدبند یا پیشانی‌بند، در هوای سرد مطلوب است چون از برخورد هوای سرد به پیشانی می‌کاهد.

متخصص گوش، حلق و بینی گفت: سینوس‌های پیشانی جداره نازکی دارند و هوای سرد به راحتی در آن نفوذ کرده، می‌تواند باعث تورم و درد شود پس استفاده از هدبند به عنوان یک درمان فیزیکی توصیه می‌شود.

قهاری ادامه داد: افراد می‌توانند برای جلوگیری از ابتلا به سینوزیت یا پیشرفت و عمیق‌تر شدن سینوزیت در هنگام ورود به هوای آزاد و شبها هنگام خوابیدن از هدبند استفاده کنند تا سینوس‌ها گرم بمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha