سلامت نیوز : معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی از اجرای طرح سبد غذایی برای سالمندان خبر داد و گفت: اجرای این طرح در 11 استان محروم کشور آغاز شده است.

یحیی سخنگویی در گفت و گو با پانا، در این باره اظهار داشت: طرح ارائه سبد غذایی به سالمندان مناطق محروم به صورت پایلوت در 11 استان کشور آغاز شده است.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به جزئیات این طرح ادامه داد: در این طرح حدود 3500 سالمند تحت پوشش قرار گرفته اند که در مدت 6 ماه به صورت پایلوت اجرا می شود.
وی خاطرنشان کرد: در طرح سبد غذایی سالمندان ماهانه میزان 85 هزار تومان برای هر نفر تخصیص می یابد.  
وی با اشاره به استان هایی که این طرح در آنها اجرایی می شود، گفت: طرح ارائه سبد غذایی در استان های ایلام، خوزستان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کردستان، لرستان، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، خراسان جنوبی، هرمزگان و کرمانشاه به صورت آزمایشی اجرایی می شود.
در راستای اجرای طرح تامین کالاهای اساسی برای اقشار آسیب پذیر و به استناد مصوبه مجلس شورای اسلامی در تاریخ 8 خرداد سال جاری به منظور حفظ امنیت غذایی اقشار آسیب پذیر، که دولت را موظف نموده است در مقاطع زمانی سه ماهه، سبد کالاهایی شامل برنج، روغن و گوشت را تامین و از طریق دستگاه های ذیربط از جمله سازمان بهزیستی و کمیته امداد توزیع کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha